Protokół z VI/2015 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 25 marca 2015 roku

P R O T O K Ó Ł Nr VI/2015
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 25 marca 2015 roku

Miejsce odbycia sesji - sala herbowa Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej, ul. Konarskiego 20

Godzina rozpoczęcia obrad - 14.00

W sesji udział wzięli:

- Zastępca Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej – Krzysztof Myszka
- dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
- Zarząd Powiatu Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnicy Wydziałów Starostwa,
- Radni Powiatu Skarżyskiego,
- Przedstawiciele lokalnych mediów

Lista obecności radnych biorących udział w sesji i gości zaproszonych uczestniczących w obradach - w załączeniu.

Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – Kierownik Biura Rady Powiatu.


STRESZCZENIE POSIEDZENIA


Ad. pkt. 1 Otwarcie Sesji.


VI w kadencji, Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzyła Przewodnicząca Rady Powiatu – Bożena Bętkowska. Następnie powitała gości zaproszonych na obrady, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji.


Ad. pkt. 2. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.


Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska
poinformowała zebranych, iż w dzisiejszej sesji uczestniczy 19 radnych co stanowi 100 % ogólnego składu Rady, jest to zatem kworum zdolne do podejmowania prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z § 19 ust. 3 pkt. 2) Statutu Powiatu Skarżyskiego, Sekretarzem dzisiejszych obrad zgodnie
z porządkiem alfabetycznym będzie Radny Jan Gajda.
Następnie stwierdziła, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad. Zapytała, czy do przedstawionego projektu porządku VI Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski.

Ponieważ nie zgłoszono żadnych wniosków Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek sesji.

Porządek VI sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie


Ad.pkt.3 Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Wiceprzewodniczący Rady – Janusz Kołodziej
przedstawił wniosek o przyjęcie protokołu z V sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z V sesji.

Protokół z V sesji został przyjęty jednogłośnie.


Ad.pkt.4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami.

Starosta – Jerzy Żmijewski przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami w okresie od 5.03.2015 roku do 25.03.2015 roku.
/sprawozdanie w załączeniu/


Ad.pkt. 5 Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Paweł Wiatr
– poinformował, że miał do poruszenia trzy tematy. Jeden z nich to ul. Staffa w Majowie. Ponieważ Starosta w swoim sprawozdaniu przybliżył temat tej inwestycji to tylko złożył serdeczne podziękowania. Podkreślił, że jest to inwestycja bardzo wyczekiwana od szeregu lat przez mieszkańców. Kolejna sprawa to kwestia przejść dla pieszych. Zwrócił uwagę, że w związku z budową ronda są wykonywane znaki poziome i nie wszystkie przejścia dla pieszych są wystarczająco oznakowane. Najbardziej chodzi o przejście na ul. Iłżeckiej na wysokości ul. Urzędniczej. Zwrócił uwagę, że znaki w tym miejscu zostały zdjęte. W związku z tym poprosił, gdyby była możliwość, o pozostawienie tego przejścia ponieważ w tym miejscu jest ono bardzo przydatne dla mieszkańców. Trzecia sprawa, którą poruszył to problem melioracji. Jest to problem większości samorządów zaniedbany od ok. 20 lat. W Skarżysku Kościelnym chodzi mu o ul. Szkolną jest to zlewnia tzw górki rozrządowej północnej. Na ul. Szkolnej jest problem z przepustami.

Radna Renata Bilska – pierwsza sprawa jaką poruszyła dotyczy użytkowników ul. Rycerskiej. Zwróciła uwagę, że wykonany remontem tej drogi spowodował, że kierowcy jeżdżą z dużą prędkością, co stwarza zagrożenia dla pieszych. W związku z powyższym zapytała czy jest możliwość wydzielenia osi jezdni za pomocą znaku poziomego. Następnie przypomniała, że na sesji poprzedniej kadencji w październiku 2014 roku poruszyła problem wody, która spływa z terenu kotłowni i spalarni i zalewa posesje. W związku z powyższym, że w chwili obecnej teren spalarni należy do powiatu, a za odpływ wody z posesji odpowiada jego właściciel, poprosiła o zaplanowanie działań, które przyczynią się do rozwiązania problemu mieszkańców. Poprosiła o odpowiedź na piśmie. Jednocześnie poinformowała, że chętnie weźmie udział w wizji lokalnej.

Radny Roman Wojcieszek – zabrał głos w sprawie porozumienia „Trójmiasto nad Kamienną”, zapytał czy były już prowadzone rozmowy w tym temacie. Przypomniał bowiem, że ten rok jest rokiem przygotowania do składania wniosków. Przez nasz powiat zostało zgłoszonych 9 tematów na kwotę dofinansowania 29 mln zł przy 5 mln środków własnych. Kolejny temat związany jest z nową siedzibą policji. Zaznaczył, że przez niefrasobliwość starostwa w ubiegłej kadencji, a właściwie w ostatnim roku, sprawy terenowo-prawne nie zostały załatwione i groziło to wstrzymaniem budowy. Poprzez interwencję wojewody udało się tą sprawę załatwić tak, że budowa komendy policji nie została wstrzymana. Przypomniał, że działka pod komendę policji została przekazana w zamian za działkę przy Szkole Podstawowej w Pogorzałym. Zapytał czy po ustaleniach u Wojewody z października ubiegłego roku jest jakiś postęp w sprawie regulacji zamiany tych działek tj. nabycia przez skarp państwa działki przy ul. Szydłowieckiej, a na rzecz gminy działki przy ul. Krakowskiej.

Radny Grzegorz Małkus – zwrócił uwagę, że w bip nie ma bieżących protokołów z posiedzeń zarządu. Podziękował za udzieloną obszerną odpowiedź na interpelację z poprzedniej sesji dotyczącą działalności PCPR. Zapytał czy ten materiał daje coś Staroście do myślenia i czy zamierza wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość. Następnie stwierdził, że chciał wrócić do incydentu z poprzedniej sesji, bo trudno to nazwać jakąś dyskusją. Przypomniał, że przy sprawozdaniu składanym przez dyrektora PUP Romana Białka, zapytał ilu bezrobotnych z terenu powiatu skarżyskiego znajdzie zatrudnienie w pewnej firmie transportowej. Po tym jego wystąpieniu Pan Prezydent z oburzeniem wystąpił na swoim facebooku oskarżając go o niecne zamierzenia i działania na szkodę naszego miasta. Korzystając z obecności Wiceprezydenta Miasta Pana Krzysztofa Myszki poprosił o zapoznanie się protokołem z poprzedniej sesji Rady Powiatu, w którym znajdą się ewentualne odpowiedzi na wątpliwości i domniemania, a na przyszłość poprosił ważyć słowa. Zaznaczył, że jako mieszkaniec Skarżyska i radny rady powiatu jest żywo zainteresowany rozwojem miasta i powiatu i takimi sprawami będzie się interesował. Korzystając z obecności dyrektora Białka zapytał ilu bezrobotnych mieszkańców naszego powiatu znajdzie zatrudnienie w tej firmie. Kończąc zaprosił wszystkich do uczestnictwa w obchodach 75 rocznicy mordu katyńskiego i 5 rocznicy katastrofy smoleńskiej, które tradycyjnie odbywać się będą 10 kwietnia w Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej. Zbiórka pocztów sztandarowych o godz. 8.30. Zwrócił się do Starosty, prosząc aby zachęcić młodzież z naszych szkół do wzięcia udziału w tych uroczystościach.


Ad.pkt. 6 Wolne wnioski i oświadczenia.

Pan Henryk Piętak – Radny Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej -zabrał głos w sprawie przebudowy ulicy Ponurego. Przypomniał, że w ostatniej kadencji samorządu lokalnego Gmina Skarżysko-Kamienna wybudowała w ulicy kanalizację sanitarną, a Starostwo zakupiło projekt budowlany, wykupiło grunty oraz we wrześniu 2013 roku wydało pozwolenie na budowę. Od tego czasu mimo wielokrotnych deklaracji byłego Starosty, Prezydenta Miasta oraz uzgodnień z PGE zaprojektowana ulica nie może się doczekać rozpoczęcia budowy. Zaznaczył, że stan ulicy jest fatalny, a Zarząd Dróg Powiatowych żeby cokolwiek poprawić musi czekać, aż poprawią się warunki atmosferyczne, a skutek jest niewielki, bowiem wystarcza na 2-3 dni. W obecnej kadencji rozmowy ze Starostą są dużo lepsze niż z poprzednikiem, ale postępu w zakresie budowy nie widać. W ostatnim czasie z informacji przekazanej od Starosty i członka Zarządu Anny Leżańskiej, wynika ze starostwo proponuje przeprojektować i zmienić zakres robót. Oznacza to, że samorząd powiatu próbuje przesunąć inwestycję na kolejną kadencję. Uważa, ze nie można się na to zgodzić. Wyraził zdanie, że przebudowa ulicy Ponurego w tej kadencji powinna być priorytetem działań inwestycyjnych samorządu powiatu jak i gminy. Niestety tak nie jest. Rada Osiedla wnioskowała pismem z dn. 12.08.2014 roku do poprzedniego Starosty i do Rady Powiatu o ujęcie inwestycji w budżecie 2015 roku, podobny wniosek złożył Światowy Związek Żołnierzy AK. Starostwo nie ujęło zadania w budżecie na 2015 rok i nie podjęło żadnych działań w zakresie pozyskania dofinansowania, nie udzielono również odpowiedzi Radzie Osiedla jak i do Światowego Związku AK. W obecnej kadencji w dalszym ciągu brak jest ustalenia etapów inwestycji, czyli nie wiadomo co Zarząd planuje. Rada Osiedla występowała w omawianej sprawie do Starosty Jerzego Żmijewskiego pismem z dn. 30.01.2015 roku i po raz kolejny brak jest jakiejkolwiek odpowiedzi. Zaproponował podział inwestycji na następujące etapy: I etap - wykonanie w 2015 roku – zakończenie prac związanych z wykupem gruntów, przygotowanie szczegółowego harmonogramu realizacji zadania z podziałem na etapy, przygotowanie i złożenie wniosku o pozyskanie środków w ramach Narodowego Programu Modernizacji Dróg Lokalnych, wykonanie kanału deszczowego od strony Bernatki do skrzyżowania ul. Ponurego/Grota Roweckiego, wykonanie kanalizacji deszczowej wzdłuż ul. Ponurego, wykonanie przez PGE Dystrybucja uzbrojenia podziemnego. II etap – wykonanie w 2016 roku – wykonanie w zakresie niezbędnego minimum przejścia płazów i gadów, wykonanie robót drogowych, wykonanie oświetlenia ulicznego. III etap – wykonanie w 2017 roku – wykonanie chodników i ścieżki rowerowej. Kończąc zwrócił się do Starosty o zintensyfikowanie prac w kierunku pilnego określenia zmian adaptacyjnych, które nie wymagają zgody autora projektu budowlanego, pilnego podpisania porozumienia z gminą co do możliwości współpracy przy realizacji zadania, pilnego wprowadzenia do budżetu zadania w zakresie proponowanego I etapu, pilnego podpisania porozumienia z PGE, określenia etapów, harmonogramu rzeczowo-finansowego i podjęcia działań zmierzających do pozyskania dofinansowania inwestycji.

Pan Marcin Piętak – Radny Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej
– zwrócił uwagę na dwa niebezpieczne skrzyżowania na terenie naszego miasta. Jedno to jest skrzyżowanie Al. Jana Pawła ze starą trasą E7, drugie natomiast to skrzyżowanie ul. Rejowskiej z ul. Zielną. Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu kolizji drogowych. Ze statystyk policyjnych wynika, że w okresie 5 lat doszło tam do 25 zdarzeń drogowych, w tym 5 wypadków gdzie 8 osób ucierpiało. W tej sprawie występował na sesji gminnej i z odpowiedzi jaką uzyskał wynika, że za skrzyżowanie dróg powiatowych i gminnych odpowiada starostwo powiatowe. Dlatego też występuje na dzisiejszej sesji rady powiatu. Zwrócił uwagę, że na tym skrzyżowaniu jest pewien problem, bowiem kierowcy jadący od przychodni kolejowej mijają pierwsze skrzyżowanie z ul. Spółdzielczą gdzie mają pierwszeństwo przejazdu, a następnie dojeżdżają do skrzyżowania z ul. Rejowską i mają znak ustąp. Zasugerował, aby małymi nakładami wyeliminować problem np. postawić podświetlany znak stop lub zastosować podniesienie skrzyżowania o parę cm.


Ad.pkt. 7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.


Starosta – Jerzy Żmijewski
– odnosząc się do wypowiedzi radnego Pawła Wiatra poinformował, że z członkiem zarządu Anną Leżańską i dyrektorem ZDP Markiem Czyżem pojadą do gminy i wspólnie z Wójtem sprawdzą czy jest możliwość pozostawienia przejścia dla pieszych we wskazanym miejscu. W kwestii gospodarki wodnej wskazał, że jest to temat zaniedbany od około 25 lat, gdy przestały funkcjonować spółki wodne. Aktualnie Zarząd podejmuje działania zmierzające do uregulowania kwestii dokumentacji, bowiem zgodnie z nią w dalszym ciągu funkcjonują spółki wodne, a faktycznie one nie działają. Członek Zarządu Anna Leżańska i Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska byli dwukrotnie w tej sprawie w Ministerstwie Rolnictwa. Na ten moment nie ma przepisu, który dawałby możliwość wejścia na tereny prywatne lub nakładałby na starostę obowiązek czyszczenia kanałów wodnych na gruntach prywatnych.
Odpowiadając radnej Renacie Bilskiej poinformował, że zostanie zorganizowane spotkanie ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby na podstawie wizji lokalnej zobaczy gdzie tkwi problem zalewania posesji i uzgodnić dalsze działania.
Odnosząc się do wystąpienia Pana Romana Wojcieszka, w kwestii porozumienia Trójmiasto nad Kamienną, wyjaśnił, że jest po dwóch spotkaniach ze starostami powiatów, na których ustalono wspólne działania min. cały projekt będzie pilotował powiat ostrowiecki. Z informacji uzyskanej od Członka Zarządu Województwa – Pana Kazimierza Kotowskiego, wynika że nie będzie możliwości sfinansowania części inwestycji drogowych. Pierwotny wniosek zakładał udział robót drogowych do robót rewitalizacyjnych 80 do 20. Taki wniosek nie mógł być zaakceptowany ponieważ stosunek robót drogowych musi być mniejszy w stosunku do innych robót. Do fiszki jeśli chodzi o rewitalizację Dolnej Kamiennej przyjęliśmy ul. Staszica – na której ma powstać deptak, remont ul. Żurawiej wraz z nasadzeniami, termomodernizację PUP wraz z zagospodarowanie terenu wokół budynku, rondo u zbiegu ul.Towarowej i ul. 1-go Maja. Jeśli chodzi o tereny związane z zamianą działek wyjaśnił, że od grudnia 2014 roku powiat ma przygotowane dokumenty łącznie ze zgodą Wojewody na sprzedaż za symboliczną złotówkę terenu skarbu państwa na rzecz gminy Skarżysko-Kamienna w trybie bezprzetargowym. Do dnia dzisiejszego Rada Miasta nie podjęła decyzji o zamianie. Na jutro jest umówiony z prezydentem z komendantem powiatowym policji i zastępcą komendanta wojewódzkiego w tym temacie.
Odpowiadając panu Grzegorzowi Małkusowi przeprosił za zawirowania związane z publikowaniem protokołów z posiedzeń zarządu. Zapewnił, że w najbliższych dniach zostaną zamieszczone. Następnie stwierdził, że zastanowi się nam materiałem, który otrzymał co do działalności PCPR i wyciągnie wnioski. W kwestii zatrudnionych osób w firmie transportowej – MARATON, poinformował, że PUP otrzymał informację, iż po rozmowach kwalifikacyjnych firma wyłoniła 8 kandydatów, z czego 6 osób zostanie zatrudnionych od 1 kwietnia, dwie osoby pochodzą z powiatu skarżyskiego.
Następnie odniósł się do wystąpienia Pana Henryka Piętaka co do ul. Ponurego. Zaznaczył, że nie zostały jeszcze wykupione tereny pod ulicę Ponurego. Ten proces dopiero się rozpoczął, mamy zabezpieczone środki w budżecie na ten cel, jednak będzie to trwało ponieważ w niektórych przypadkach jest bardzo trudne ustalenie właściciela posesji. Podkreślił, że ul. Ponurego, to po szpitalu, największy problem tej kadencji. Zaznaczył, że nie ma możliwości, aby realizować to zadanie za 14 mln zł wartości kosztorysowej. Przypomniał, że zadłużenie budżetu powiatu wynosi w roku bieżącym 59,97 %, a w roku przyszłym 60,30 %. Budżet powiatu w 87 % to dotacje i subwencje. Nie ma również możliwości prawnej dokonania zmian w dokumentacji, na podstawie której zostało wydane pozwolenie na budowę. Trwałość tego dokumentu to 3 lata. Dodał, że zadania realizowane ze „Schetynówek” muszą być zrealizowane w ciągu jednego roku. Na ten moment nie ma podpisanego porozumienia z PGE, ponieważ po rozmowach z panem Wojciechem Kurkiem Dyrektorem PGE ustaliliśmy, że w momencie rozpoczęcia inwestycji przez powiat, oni jako zakład energetyczny również rozpoczną przekładanie kabla. Jeżeli chcemy dokonać zmian w projekcie to na ten moment nie możemy podpisywać porozumienia. Ma on również odmienne zdanie na temat ilości zaprojektowanych przejść dla zwierząt. Zgodził się z radnym Henrykiem Piętakiem, że tych przejść jest za dużo. Niestety taki wymóg postawiła Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i zmiany w tym zakresie nam nie podpisze. Bez decyzji środowiskowej nie będziemy mogli rozpocząć inwestycji. Zwrócił również uwagę na konieczność wykonania remontu ul. Szydłowieckiej, przy której budowana jest Powiatowa Komenda Policji. Ponadto wykonanie tej drogi pozwoli na stworzenie ciągu komunikacyjnego od trasy S 7, bowiem mamy wykonaną ul. Rycerską, aktualnie mamy środki z tzw. „powodziówek” na ul. Książęcą, wjeżdżamy w wykonaną ul. Kopernika i zostanie nam ul. Szydłowiecka. Dodał, że obciążenie ruchem ul. Szydłowieckiej jest nieporównywalne z ul. Ponurego.

Członek Zarządu – Anna Leżańska – odpowiadając radnemu Pawłowi Wiatrowi, poinformowała, że była w terenie i przejście dla pieszych na ul. Iłżeckiej jest bardzo potrzebne i będzie realizowane. Jeżeli będzie konieczna reorganizacja ruchu to po uzgodnieniach z panem Dariuszem Zarychtą – Naczelnikiem Wydziału Komunikacji również zostanie ona przeprowadzona. Co do oznakowania poziomego firma, która budowała rondo, ma obowiązek wymalowania oznakowania do 31 kwietnia. W kwestii przepustu wyjaśniła, że mimo iż jest to obowiązek właściciela terenu, w tym przypadku postaramy się pomóc i zrobimy przepust, aby problem zalewania posesji nie występował.
Odpowiadając radnej Renacie Bilskiej co do malowania znaków poziomych na ul. Rycerskiej poinformowała, że będą one wymalowane do końca maja. Odpowiadając Panu Marcinowi Piętakowi, co do skrzyżowania ul. Zielnej i ul. Rejowskiej zapewniła, że odpowiednie służby pojadą w teren i sprawdzą czy będzie potrzebna zmiana organizacji ruchu lub zmiana oznakowania.
W kwestii ul. Ponurego podkreśliła, że jest to trudny temat, na który w tym momencie nas nie stać. Szukamy rozwiązania, aby cokolwiek w tym temacie zrobić. Co do przebudowy linii energetycznej, PGE ma na ten cel własne środki i zapewnia, że linię przebuduje. Ponieważ „Schetynówek” się nie etapuje, szukamy pieniędzy gdzie indziej. Ze swej strony dodała, że ma niedosyt, że nie postawiła w poprzedniej kadencji sprzeciwu, aby tej drogi, w takim zakresie nie projektować. W tej chwili wszyscy mamy problem, a największy problem mają mieszkańcy.

Radny Roman Wojcieszek – zabrał głos w sprawie ul. Ponurego. Wskazał, że zdaje sobie sprawę, że temat nie jest łatwy. Wyraził zdanie, że należy tak przygotować, podzielić inwestycję, aby za rok, dwa lub trzy lata, móc wystąpić o środki ze „Schetynówki” i zrealizować tylko część - jezdnię, bo wszystko inne to tego czasu byłoby wykonane. Ponieważ dzisiaj na sesji nie rozwiążemy tego problemu ani nie rozwiejemy wątpliwości, poprosił o ustalenie spotkania ze wszystkimi stronami, tak aby spokojnie omówić temat i przygotować tę inwestycję w trochę inny sposób.


Ad.pkt.8 Sprawozdanie roczne z wykonania planów finansowych jednostek służby zdrowia.


Wicestarosta – Artur Berus
przedstawił sprawozdania roczne z wykonania planów finansowych jednostek służby zdrowia tj. Szpitala Powiatowego, Obwodu Lecznictwa Kolejowego i Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
/sprawozdania w załączeniu/


Ad.pkt.9 Informacja Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego.


Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Grzegorz Małkus przedstawił wyniki kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego.

Starosta – Jerzy Żmijewski – odnosząc się do przedstawionego protokołu i zaleceń pokontrolnych podziękował Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej za wnikliwą kontrolę, która daje obraz działalności starostwa za poprzednie 4 lata. Co do zmiany polityki kadrowej i zmniejszenia zatrudnienia do stanu, który jej w zarządzeniu trochę potrwa, bowiem 4 pracowników zatrudnionych jako pomoc administracyjna poszło na zwolnienia lekarskie, 6 pracowników odchodzi, 11 pracowników ma umowy po stażach. Te osoby odejdą w następujących terminach: 3 osoby odejdą 31 marca, 2 osoby 13 lub 21 kwietnia, 3 osoby odejdą 18 maja, 2 – 30 czerwca i 1 osoba - 30 września.


Ad.pkt.10 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie


1) Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2015-2030.
Uzasadniając poinformowała, że zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2015-2030 wynikają ze:

1. Zwiększenia łącznych nakładów, limitu wydatków w 2015r oraz limitu zobowiązań na zadaniu „Przebudowa ulicy Książęcej w Skarżysku-Kamiennej” o 1.200.000 zł w związku z promesą dofinansowania zadania ze środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Jednocześnie zmianie ulega nazwa zadania, zgodnie z otrzymaną promesą i tak:
- nazwa przed zmianą: Przebudowa ulicy Książęcej w Skarżysku-Kamiennej od km 0+000 do km 1+099,37 - nazwa po zmianie: Przebudowa ulicy Książęcej w Skarżysku-Kamiennej dz. Nr ewid. 4085/2 od km 0+000 do km 1+099,37
2. Z wykreślenia z przedsięwzięć zadania ,,zimowe utrzymanie dróg powiatowych w Gminie Bliżyn w sezonie zimowym 2014/2015" w związku z tym, że umowa została podpisana 2 stycznia 2015r i dotyczy wyłącznie 2015 roku.
3. Ze zwiększenia dochodów i wydatków bieżących o kwotę 106.368 zł wskutek wprowadzenia do budżetu zwiększenia subwencji ogólnej o 27.657 zł oraz zmian dokonanych uchwałami Zarządu Powiatu: - w dniu 18 lutego 2015r - wprowadzono do budżetu dotację z Gminy Bliżyn na dowóz uczestników do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy – 15.000 zł - w dniu 25 lutego 2015r - wprowadzono zwiększenie dotacji z budżetu państwa na gospodarkę gruntami – 23.000 zł oraz na Dom Pomocy Społecznej – 15.858 zł - w dniu 4 marca 2015r - wprowadzono dotację z budżetu państwa na przeciwdziałanie przemocy w rodzinie – 22.464 zł - w dniu 11 marca 2015r - wprowadzono zwiększenie dotacji z budżetu państwa dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej – 2.389 zł
4. Ze zwiększenia dochodów i wydatków majątkowych o kwotę zł: 1.200.000 wskutek wprowadzenia do budżetu dofinansowania na zadanie Przebudowa ul. Książęcej w Skarżysku-Kam.
5. Z wprowadzenia w 2014 roku danych na podstawie wykonania zgodnie z rocznymi sprawozdaniami. Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2015-2030, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 38/VI/2015.


2) Skarbnik Powiatu – Bogusława Wilczyńska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2015 rok.

Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2015 rok, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 39/VI/2015.


3) Członek Zarządu – Anna Leżańska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: powierzenia Gminie Skarżysko-Kamienna zadania z zakresu dróg publicznych w części utrzymania zieleni miejskiej pasa drogowego dróg powiatowych na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej.

Uzasadniając poinformowała, że zarządzanie drogami publicznymi, obejmujące między innymi utrzymanie terenów zieleni w należytym stanie, może być zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy o drogach publicznych, przekazywane między zarządcami dróg publicznych w trybie porozumień. Porozumienia te zgodnie z powołanym wyżej przepisem zawierają właściwi zarządcy drogi tj. Zarząd Powiatu i Wójt, Burmistrz (Prezydent Miasta). W związku z art. 12 pkt 8a ustawy o samorządzie powiatowym porozumienia zawierane na podstawie art. 5 tejże ustawy winny być zawierane po uzyskaniu zgody Rady Powiatu na przekazanie zadań. Przepis art. 12 pkt 8a stanowi, iż do wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy podejmowanie uchwał w sprawie powierzenia zadań publicznych w trybie art. 5 o samorządzie powiatowym. Porozumienie, na podstawie którego powierzono zadanie publiczne innej jednostce samorządu terytorialnego, zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Niniejsza uchwała zezwala Zarządowi Powiatu na zawarcie porozumienia. Powierzenie zadań z zakresu utrzymania terenów zieleni dotyczy dróg powiatowych na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej.

Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: powierzenia Gminie Skarżysko-Kamienna zadania z zakresu dróg publicznych w części utrzymania zieleni miejskiej pasa drogowego dróg powiatowych na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 40/VI/2015.


Ad.pkt.11 Zamknięcie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Starosta – Jerzy Żmijewski
poinformował, że wpłynęło do niego pismo od p.o. dyrektora szpitala pana Januarego Lewandowskiego, który prosi o zabezpieczenie środków na utrzymanie funkcjonowania szpitala. Podpisany kontrakt z NFZ nie gwarantuje pokrycia ponoszonych obecnie kosztów. Sytuację pogarsza fakt jego niewykonania w ciągu stycznia i lutego o ponad 600 tys zł, co spowodowało w samym styczniu stratę w wysokości 869 tys zł, a także przyrost zobowiązań ogółem o 807 tys zł. Uwzględniając fakt, ze na koniec lutego wpłynęły środki z nadwykonań roku poprzedniego ponad 1356 tys zł, w miesiącu marcu zarówno wypłaty wynagrodzeń jak i wszystkie pozostałe umowy związane z pracą oraz raty wynikające z porozumień zostały uregulowane. Niestety w kwietniu nie ma takiej możliwości. Na 10-go potrzeba ok. 1 350 tys zł na wynagrodzenia, na 15-go 603 tys zł na ZUS, na 20-go ok. 130 tys zł na podatek a na koniec miesiąca ok. 1 420 tys zł na zapłatę za kontrakty i raty. Łącznie jest to kwota, która przekracza wpływ środków, których wielkość w każdej chwili może być okrojona przez komorników. Ponieważ zobowiązania wymagalne tylko te dotyczące dostaw przewyższają 3 600 tys zł i sięgają jeszcze ubiegłego roku, wierzyciele w większości nie chcą dłużej czekać i kierują sprawy do sądu. Już napływają nakazy sądowe, a w obecnej sytuacji będzie ich więcej, co doprowadzi do egzekucji komorniczych. /pismo w załączeniu/ W związku z powyższym Starosta poprosił Przewodniczącą Komisji Zdrowia – Małgorzatę Kwiatkowską, aby w terminie możliwie jak najszybszym zwołać posiedzenie Komisji Zdrowia, z Zarządem Powiatu i dyrekcją szpitala. Poinformował również, że audytorzy skończyli audyt w szpitalu. W ciągu najbliższych dni materiał ten drogą elektroniczną zostanie przesłany członkom komisji zdrowia.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia – Małgorzata Kwiatkowska - w związku z powyższym wyznaczyła termin posiedzenia Komisji Zdrowia na najbliższy poniedziałek na godz. 15.00.


Przewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska
poinformowała, że porządek dzisiejszych obrad został wyczerpany.

Następnie prosiła o powstanie z miejsc i zakończyła obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam VI Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego".

Godzina zakończenia obrad –1635

Protokołowała: Joanna Wężyk

Przewodnicząca
Rady Powiatu Skarżyskiego
Bożena Bętkowska

Protokół VI-25.03.2015.pdf (101kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Przewodnicząca Rady Powiatu Skarżyskiego (28 kwietnia 2015)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (5 maja 2015, 14:08:12)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 862