Protokół z XLV/2014 Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego z 22 stycznia 2014 roku

P R O T O K Ó Ł Nr XLV/2014
z SESJI RADY POWIATU SKARŻYSKIEGO
odbytej 22 stycznia 2014r.

Miejsce odbycia sesji – Sala Herbowa Starostwa Powiatowego
w Skarżysku-Kamiennej, ul. Konarskiego 20
Godzina rozpoczęcia obrad - 10 00

W sesji udział wzięli:
Przewodniczący Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej – Andrzej Dąbrowski,
dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu,
przedstawiciele organizacji politycznych, społecznych i zawodowych,
Starosta – Michał Jędrys i Wicestarosta Powiatu Skarżyskiego – Waldemar Mazur,
Członkowie Zarządu Powiatu – Stanisław Dymarczyk i Katarzyna Bilska,
Sekretarz i Skarbnik Powiatu Skarżyskiego,
Radni Powiatu Skarżyskiego, przedstawiciele lokalnych mediów.

Lista obecności radnych biorących udział w sesji oraz gości – w załączeniu. Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego protokołowała: Joanna Wężyk – Kierownik Biura Rady Powiatu.

STRESZCZENIE POSIEDZENIA

Ad.pkt.1 Otwarcie sesji

XLV w kadencji Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego - Pan Eugeniusz Cichoń. Następnie powitał gości, członków Zarządu Powiatu, Radnych Powiatu Skarżyskiego oraz wszystkich biorących udział w Sesji.


Ad.pkt.2 Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący Rady – Pan Eugeniusz Cichoń poinformował zebranych, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 19 radnych co stanowi 91 % ogólnego składu Rady. Przewodniczący Rady wskazał, że Sekretarzem obrad zgodnie z porządkiem alfabetycznym będzie Radny Janusz Kuźdub.
Następnie stwierdził, że Państwo Radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej Sesji otrzymali projekt porządku obrad. Zapytał, czy do przedstawionego projektu porządku XLV Sesji Rady Powiatu Radni, lub członkowie Zarządu Powiatu zgłaszają uwagi lub wnioski.

Starosta – Michał Jędrys – w imieniu Zarządu wniósł o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie: zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie. Ponieważ nie zgłoszono innych zmian

Przewodniczący Rady
poddał pod glosowanie wniosek Starosty.

Wniosek o rozszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie: zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Rady wskazał, że projekt uchwały będzie rozpatrywany w punkcie 10 jako podpunkt 5).

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad wraz
z wprowadzoną zmianą.

Porządek XLV sesji Rady Powiatu Skarżyskiego został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Rady z radością poinformował, że w dzisiejszej sesji uczestniczą nauczyciele, którzy otrzymali stopień awansu zawodowego. Poprosił o wystąpienie pani Renaty Łuckiewicz – nauczyciela I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku-Kamiennej oraz pani Katarzyny Pisarek – nauczyciela Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku-Kamiennej, którym wręczone zostaną akty nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Starosta – Michał Jędrys wręczył akty nadania stopnia awansu zawodowego.

Następnie pani Renata Łuckiewicz i pani Katarzyna Pisarek złożyły ślubowanie.

Ad.pkt.3 Przyjęcie protokołu z XLIV Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.


Wiceprzewodniczący Rady – Jacek Jeżyk – przedstawił wniosek o przyjęcie protokołu z XLIV sesji Rady Powiatu Skarżyskiego informując, że radni nie wnieśli do niego żadnych uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o przyjęcie protokołu z XLIV sesji. Protokół z XLIV sesji został przez radnych przyjęty jednogłośnie.

Ad.pkt.4 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami.
 
Starosta – Michał Jędrys przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu Skarżyskiego między sesjami w okresie od 18.12.2013 do 22.01.2014.
/sprawozdanie w załączeniu/

Ad.pkt.5 Interpelacje i zapytania radnych.

W tym punkcie głos zabrali:

Radny Leszek Lepiarz – odniósł się do pisma Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej, zawierającego informacje, że pan dr Kotwica i pan dr Tarnowski nie dopełnili formalności prawnych dających podstawę do zatrudnienia ich w naszym szpitalu. W związku z powyższym zapytał czy obaj panowie pracują w naszym szpitalu, jeśli pracują, to czy dopełnili formalności, o których informuje Izba oraz czy inni lekarze pracujący w naszej jednostce spełniają wszystkie wskazane wymagania. Następnie zapytał, kto pełni funkcję zastępcy dyrektora ds. medycznych i czy są jakieś plany jeśli chodzi o wyłonienie zastępcy dyrektora ds. medycznych w naszym szpitalu. Poprosił również o odpowiedź jaki jest przewidywany wynik finansowy w szpitalu za 2014 rok. Zwrócił uwagę, że w dniu dzisiejszym mamy przyjmować budżet i wieloletnią prognozę finansową, w załączniku, do której jest konieczność wpisania kwoty, którą miałby zapłacić powiat w przypadku gdyby wynik finansowy szpitala byłby ujemy i większy niż koszty amortyzacji.

Radny Jerzy Żmijewski – zapytał kiedy i w jakiej wysokości został zaciągnięty kredyt w końcu roku na pokrycie faktur za zadania inwestycyjne.

Radna Renata Bilska – odniosła się do Centrum Rozwoju Edukacji, które powstało w naszym powicie. Poddała pod zastanowienie skąd ten pośpiech co do utworzenia Centrum. Przypomniała, że samorząd województwa prowadzi bibliotekę pedagogiczną z 12 filiami we wszystkich powiatach i tylko nasz powiat zgodził się na przejęcie biblioteki pedagogicznej w celu utworzenia Centrum Rozwoju Edukacji. W myśl nowych uregulowań prawnych takie Centra mają rozpocząć swoje funkcjonowanie od stycznia 2016 roku. Zwróciła uwagę, że przepisy w naszym kraju zmieniają się często, dlatego ma wątpliwości czy jest to słuszna decyzja. W związku z powyższym zapytała, czym podyktowana była ta decyzja aby już wprowadzać zmiany. Wskazała jednocześnie, że w myśl tego porozumienia powiat powinien zmodernizować i przystosować bibliotekę pedagogiczną, wyposażyć i pokrywać koszty bieżącej działalności, corocznie doposażać w książki i wydawnictwa, natomiast województwo będzie pokrywało koszty wynagrodzeń pracowników. Skoro Centra Rozwoju Edukacji mają ruszać w 2016 roku czy musimy to robić tak szybko.

Ad.pkt.6 Wolne wnioski i oświadczenia.

Pan Zbigniew Zaborski - Skarżyski Klub Sportów Walki – podziękował Staroście oraz Przewodniczącemu Rady za finansowe wsparcie Zimowej Akademii Karate. Następnie zwrócił się do Starosty jako szefa Centrum Zarządzania Kryzysowego o interwencję w sprawie awarii prądu, którego między innymi mieszkańcy Majkowa nie mają od trzech dni. Wyraził zdanie, że w dobie XXI wieku, gdzie w większości wszystko jest na prąd awaria, która trwa tak długa jest niedopuszczalna. Ludzie w domach mają po 9 stopni, nie ma jak zagotować wody. Dlatego jeszcze raz poprosił o interwencję.

Ad.pkt.7 Udzielenie odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.


Starosta Powiatu – Michał Jędrys odniósł się do wypowiedzi Radnej Renaty Bilskiej, wyraził zadowolenie, że udało nam się utworzyć Centrum Rozwoju Edukacji. Przypomniał, że z wnioskiem o powstanie Centrum wystąpił Zarząd Powiatu, a decyzję o jego utworzeniu podjęła jednogłośnie Rada na sesji w listopadzie 2013 roku. Przypomniał jednocześnie, że powstanie tej jednostki nie było ściśle związane z obowiązkiem powstawania do 2016 roku Centrów w myśl ustawy. Zarząd w głównej mierze kierował się tym, że w bieżącym roku na terenie naszego powiatu przestałaby funkcjonować biblioteka pedagogiczna. Po wielu rozmowach udało nam się wynegocjować z Urzędem Marszałkowskim współfinansowanie taj biblioteki tzn. Urząd Marszałkowski będzie pokrywał wszelkie koszty związane z utrzymaniem pracowników. Utworzenie Centrum Rozwoju Edukacji i włączenie w nie biblioteki i poradni to również zamysł aby pełnio ono funkcję odpowiadającą za podnoszenie jakości kształcenia w naszych szkołach. Dodał, że będą prowadzone tam szkolenia dla nauczycieli i zajęcia wspomagające rozwój uczniów z terenu naszego powiatu. Stworzenie Centrum pozwoliło na poszerzenie katalogu usług w stosunku do tego co miała dotychczas poradnia. Tak więc absolutnie nie jest tak, że wykazaliśmy ogromny pośpiech jeśli chodzi o utworzenie tej jednostki.

Następnie odniósł się do wypowiedzi pana Zbigniewa Zaborskiego i problemu braku prądu. Poinformował, że wczoraj praktycznie cały powiat był pozbawiony prądu. Nie został powołany sztab kryzysowy ponieważ usuwanie awarii spoczywa na zakładzie energetycznym i jego służbach, a nasza rola byłaby niepotrzebna. Sztaby kryzysowe powołane zostały w gminie Bliżyn i gminie Łączna. Przez cały dzień monitowana była sytuacja w szpitalu, gdzie przez okres 6 godzin pracowało zasilanie awaryjne. Podjęliśmy działania pomocowe skierowane dla Gminy Bliżyn ponieważ tam problem był z zasilaniem oczyszczalni ścieków. Duży problem był również w gminie Łączna gdzie nie działał wodociąg i przepompownia w oczyszczalni ścieków. Dzięki życzliwości PGE udało się skierować tam agregat prądotwórczy i w godzinach wieczornych została uruchomiona dostawa wody. Cały czas monitowany jest przez ZDP stan właściwego utrzymania dróg powiatowych. Na dzień dzisiejszy jeszcze część miejscowości pozostaje bez prądu, ale służby cały czas pracują nad usuwaniem skutków marznącego deszczu. Kończąc podziękował wszystkim służbom, poinformował, że na terenie powiatu, przy usuwaniu awarii pracowało 54 zespoły PGE, 6-8 osobowych, tak więc był to sztab ludzi, podziękował strażakom, policji oraz służbom drogowym za usuwanie drzew blokujących i utrudniających przejazd. Wyraził nadzieję, że wszystko w najbliższych dniach się uspokoi i wróci do normy.

Dyrektor ZOZ – Andrzej Jarzębowski – odpowiadając radnemu Leszkowi Lepiarzowi zaznaczył, że sedno sprawy dotyczy odprowadzania składek przez lekarzy pracujących w różnych województwach i stanowisko Izby Lekarskiej jest takie, że podmiot leczniczy powinien pilnować sposobu odprowadzania tych składek w miejscu gdzie w danym momencie prowadzi działalność lekarz. Dodał, że odpowiedź na pismo Izby Lekarskiej przesłał w dniu dzisiejszym. Zapewnił, że wszyscy lekarze, niezależnie od formy w jakiej są zatrudniani, przyjmowani są do pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami i wszystkie dokumenty, łącznie z wpisem do rejestru podmiotów leczniczych są sprawdzane. Natomiast czy dany lekarz odprowadza składki do Izby w tym województwie czy innym, to przepisy Izby mówią, że jest to jego wybór. Jeśli chodzi o doktora Tarnowskiego i dr Kotwicę, po głośnym wystąpieniu na sesji w ich sprawie, obaj panowie zrezygnowali z pracy. Poinformował, że udało mu się namówić dr Kotwicę aby rozpoczął pracę w naszym szpitalu od początku br w funkcji asystenta, tak więc nie zajmuje żadnego szczególnego stanowiska, natomiast wykonuje operacje na kręgosłupie. W tym roku dokonał również operacji na głowie, która uratowała życie mieszkańcowi naszego miasta. Ponadto trzy razy w tygodniu przyjmuje w poradni neurochirurgicznej. Na razie porady udzielane są bezpłatnie i nie uzyskujemy z NFZ środków. Natomiast jest bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu konsultacje. Jeśli chodzi o zastępcę dyrektora ds. medycznych wyjaśnił, że odbyły się dwa postępowania konkursowe i do żadnego z nich nie zgłosił, się żaden kandydat. Postępowania konkursowe są organizowane przez powiat, który powołuje komisję konkursową. Następną konsekwencją przepisów jest konieczność zaproponowania przez niego, jako dyrektora, kandydata na to stanowisko i ten kandydat powinien być zatwierdzony przez powołaną komisję. Dotychczas osoby, z którymi rozmawiał nie wyraziły zgody. W jego przekonaniu jest to związane ze skomplikowaną sytuacją wewnątrz szpitala jeśli chodzi o środowisko lekarskie. Na ten moment obowiązki zastępcy dyrektora pełni Pan Dariusz Węgrzyn, który wcześniej był na tym stanowisku. Jeśli chodzi o wynik finansowy za 2013 rok na ten moment nie może podać, ponieważ nie został zakończony rok budżetowy szpitala. Radna

Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu
– odnosząc się do wypowiedzi radnej Renaty Biskiej co do Centrum Rozwoju Edukacji, wskazała, że utworzenie tej jednostki w jej przekonaniu jest zbyt późno, a nie za wcześnie. Wyjaśniając poinformowała, że dwa lata temu był ogłoszony program systemowy ORE, który miał za zadanie przygotowanie powiatów na tworzenie Centrów Rozwoju Edukacji. Powiat skarżyski aplikował. Niestety z przyczyn od nas zależnych, tj. nie spełniliśmy warunku odpowiedniej liczby gimnazjów deklarujących udział w tym projekcie. Na podstawie tej ustawy zmieni się charakter funkcjonowania zarówno poradni jak i bibliotek, dodatkowo dochodzi praca metodyków. Te jednostki, które spełniły warunki przygotowują się do tych zmian od dwóch lat. Nie jest sposobem zafunkcjonować w 2016 roku przed tak ogromnym wyzwaniem jeśli będziemy zwlekać.

Skarbnik Powiatu - Monika Gębska- odpowiadając radnemu Jerzemu Żmijewskiemu wyjaśniła, że powiat skarżyski zawarł umowę kredytu z Bankiem Ochrony Środowiska 17.09.2013 roku na kwotę 14 mln.930 tys. 784 zł. Na koniec grudnia 2013 roku stało wykorzystane z tej umowy
13mln.888 tys.533 zł. Jest to zgodne z planowanym deficytem na koniec grudnia 2013 roku, który składał się w planie zarówno ze sfinansowania inwestycji, jak też spłaty kredytów z lat poprzednich - w kwocie 4 mln 694 tys.999 zł. Kredyt był brany w trzech transzach i tak: 23.09 – 6 mln zł, 28.10 – 2 mln zł, 2.12- 5mln 888 tys. 533 zł. Zaznaczyła jednocześnie, że kwota kredytu byłaby mniejsza o ok.1 mln 100 tys. zł gdybyśmy nie musieli pokrywać kosztów inwestycji ul. 3-go Maja, w związku z nie przekazaniem dotacji przez gminę Skarżysko.

Radna Renata Bilska – stwierdziła, że zastanawia ją dlaczego tylko nasz powiat w województwie świętokrzyskim podjął się realizacji tego zadania. Następnie w imieniu mieszkańców ul. Książęcej i ul. Kopernika podziękowała za bardzo sprawne zamontowanie lustra bezpieczeństwa.

Radny Jacek Jeżyk – zabrał głos w sprawie rankingu szkół średnich, który ukazał się w gazecie prawnej. W tym rankingu brany jest pod uwagę trzyletni okres kształcenia w liceum. Zwrócił uwagę na niewielką miejscowość Sierpc, który znalazł się w 1 dziesiątce. W tym artykule pokazana jest pomysłowość tych ludzi. Dyrektor szkoły wypowiada się, ze oni traktują szkołę jak spółkę prawa handlowego, gdzie dyrekcja jest jak zarząd spółki, a akcjonariuszami są wszyscy: uczniowie, rodzice i samorząd.

Starosta – Michał Jędrys - odnosząc się do rankingu szkół stwierdził, że gdybyśmy skumulowali wyniki i osiągnięcia z wszystkich trzech liceów osiągnęlibyśmy zdecydowanie wyższe miejsce w rankingu. Podziękował radnemu Jackowi Jeżykowi za poruszenie tej kwestii. Stwierdził, że rozumie, że jest to upoważnienie dla Zarządu, aby dyrektorów traktować jako zarządców tych szkół, którzy mają przynosić określony efekt edukacyjny.
Przewodniczący Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach

Ad.pkt.8 Uchwalenie wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030:

przedstawienie projektu uchwały w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 wraz z autopoprawkami,

Skarbnik Powiatu – Monika Gębska - w imieniu Zarządu przedstawiła projekt uchwały w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 wraz z autopoprawkami.

przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2030,

Skarbnik Powiatu – Monika Gębska przedstawiła opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały w sprawie: wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2030,

dyskusja,

Przewodniczący Rady – zapytał czy ktoś z radnych chciałby zabrać głos w dyskusji nad wieloletnią prognozą finansową powiatu zawierająca autopoprawki zarządu.

W dyskusji głos zabrali:

Radny Leszek Lepiarz – zwrócił uwagę, że na sesji grudniowej miał być uchwalony budżet na 2014 rok oraz WPF na lata 2014-2030. W związku z negatywną opinią RIO w Kielcach o WPF, uchwalenie tych dokumentów zostało przesunięte na miesiąc styczeń. Dodał, że taka sytuacja (negatywna opinia) miała miejsce po raz pierwszy w dziejach naszego powiatu. Zaznaczył, że nie można się bez końca zadłużać i należy patrzeć na realne możliwości spłaty tego zadłużenia. Od dawna zwracał uwagę, iż kwoty dochodów zarówno w budżecie jak i wpf nie mają realnego uzasadnienia. Przypomniał, że w ubiegłym roku przy uchwalaniu budżetu na 2013 rok poddał pod wątpliwość dochody majątkowe na rok 2014 w wysokości 10 mln zł. Dzisiaj okazuje się, że miał rację, a w projekcie budżetu na 2014 rok zapisana jest kwota tylko 964 tys zł. Podobnie poddał pod wątpliwość dochody majątkowe ze sprzedaży nieruchomości w 2013 roku w kwocie 2,5 mln zł. Dochody te oczywiście nie zostały zrealizowane. Gdy był przyjmowany budżet na 2012 rok starosta i skarbnik informowali, że od 2013 roku zakładana jest nadwyżka budżetowa. Jak się dzisiaj okazuje mamy proponowany deficyt w wysokości 7 mln 908 tys. 437 zł. i dalsze zadłużanie powiatu. Dług powiatu w 2011 roku to kwota 27.679.835 zł, 2012-34.452.999 zł, 2013- 43.646.533 zł, 2014 -51.554.970 zł. To nie koniec planów obecnego zarządu za dalsze zadłużanie powiatu. Bowiem w 2015 roku zarząd zamierza uzyskać dochody z tzw leasingu zwrotnego w wysokości 5 mln zł, wpisane do WPF jako dochody ze sprzedaży majątku powiatu – budynek starostwa powiatowego i budynek przy ul. Sikorskiego. Ta operacja spowoduje, że dług powiatu w przyszłym roku według założeń ma przekroczyć kwotę 58 mln zł. Poddał również pod wątpliwość czy koszty obsługi tego leasingu zaplanowane przez zarząd w wysokości 1,5 mln zł są realistyczne. W odwołaniu zarządu powiatu od uchwały RIO dot. opinii o projekcie WPF czytamy min. „powiat skarżyski jako osoba prawna dysponuje majątkiem, który szczegółowo został wykazany w informacji o stanie mienia powiatu skarżyskiego. Posiada tytuł prawny do budynków przy ul. Konarskiego, budynku przy ul. Sikorskiego. Proponowana wielkość wpływów z tego tytułu zostało oszacowana na podstawie obecnej wartości księgowej budynków po uwzględnieniu amortyzacji. Zaplanowana w WPF kwota jest prognoza i zostanie zweryfikowana po wykonaniu operatu szacunkowego, który zostanie wykonany w 2014 roku i na tej podstawie zarząd podejmie decyzję czy dokona sprzedaży wydatku w formie leasingu czy ostatecznego zbycia prawa własności.” Zaznaczył, że zbycie prawa własności to nowe rewelacje, o których radni nie byli informowani wcześniej. Zapytał czy zarząd wziął pod uwagę, akt notarialny 1999 roku oraz uchwałę Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej z dn. 18.12.1998 roku w sprawie: darowizny nieruchomości gruntowej przy ul. Konarskiego 20 na rzecz samorządu powiatu. W uchwale tej czytamy, że w przypadku nie wykorzystania nieruchomości z celem darowizny, darowizna może być odwołana. Uważa, ze ten zapis całkowicie eliminuje możliwość sprzedaży budynku starostwa, a tym samym dochodów ze sprzedaży nieruchomości wpisanych do WPF w roku 2015, nie można uznać jako realistyczne. Podobnie nie realistyczne są wydatki bieżące w kwocie 78 mln zł wpisane do WPF w roku 2015. Zwrócił uwagę, że wydatki bieżące, zaplanowane w budżecie na rok 2014, to kwota 82 844 645 zł. Dlatego zapytał jakich cięć w wydatkach bieżących zamierza dokonać Zarząd w roku 2015. Póki co przewiduje wzrost wydatków na administrację publiczną w dziale 750 z kwoty 9 mln 125 tys. 442 zł w roku 2013 do kwoty 10mln156 tys.940 zł w roku 2014. W samych wynagrodzeniach zarząd planuje wzrost o kwotę 760 tys zł. Zapytał w jakim celu ten wzrost skoro konieczne będzie ograniczenie zatrudnienia. Oświadczył, że w dniu dzisiejszym mamy uchwalić budżet powiatu w wersji przedstawionej przez zarząd. On jako radny nie wyraża zgody na dalsze zadłużanie powiatu, dlatego też będzie głosował przeciw obu uchwałom.

Radny Jerzy Żmijewski – zwrócił uwagę, że o wielu wątpliwościach oraz braku zgody na dalsze zadłużanie powiatu mówił radny Leszek Lepiarz. W związku z powyższym w imieniu 7 radnych powiatu skarżyskiego zgłosił następujące wnioski do budżetu powiatu na 2014 roku oraz w WPF: zmniejszenie o kwotę 150.000 zł wydatków na promocję powiatu zmniejszenie o kwotę 300.000 zł wydatków na wynagrodzenia w rozdz. 75020 rezygnację z realizacji w br zadania pod nazwą termomodernizacja budynku ZOZ i MOMP przy ul. Ekonomii – kwota 2.240.000zł rezygnacja z realziacji w br zadania Centrum Archeologiczne Rydno – kwota 900.000 zł Rezygnacja z br z realizacji zadania pn. adaptacja pomieszczeń przy ul. Legionów na placówkę opiekuńczo-wychowawczą z kwotą 1.500.000zł. Proponowane zmiany zaskutkują tym, że w br powiat zaciągnie kredyt, na zadania ujęte w budżecie, mniejszy o kwotę 4.640.000zł.
/wystąpienie w załączeniu/

Radny Mieczysław Bąk – zgłosił wniosek formalny o ogłoszenie przerwy i poprosił o skserowanie niniejszego wniosku i przekazanie radnym, aby wiedzieli nad czym mają głosować.

Starosta - Michał Jędrys – zgłosił wniosek przeciwny. Stwierdził, że nie wydaje mu się konieczne zarządzanie przerwy w tym momencie. W imieniu Zarządu chciałby się odnieść do zgłoszonych wniosków.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego o ogłoszenie przerwy.

za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
przeciw głosowało – 9 radnych
wstrzymała się od głosu – 1 osoba

Wniosek nie uzyskał większości i nie został przyjęty.

Starosta – Michał Jędrys – odniósł się od powyższych wystąpień. Wskazał, że wszystkie inwestycje, które realizował dotychczas powiat, były inwestycjami dofinansowywanymi ze środków zewnętrznych. Dodał, że do złożonych projektów uchwał otrzymaliśmy 3 opinie RIO. Opinia dotycząca budżetu powiatu jest pozytywna, opinia dotycząca sfinansowania deficytu budżetowego także jest pozytywna. Poprosił, aby nie nadinterpretowywać zapisów ujętych w opinii RIO ponieważ mówienie, że są niemożliwe do zrealizowania dochody jest nieprawdą. Nierealistyczność polegała na tym, że został zakwestionowany fakt nie wpisania do dwóch tabel prognozowanej kwoty spłaty z tytuły leasingu. Faktem jest, że zaciągamy zobowiązanie, jednak na podjęcie takiego działania ma wpływ nie tylko działalność obecnego samorządu, ale i poprzednich kadencji ponieważ kredyty były zaciągane również w poprzedniej kadencji na realizację inwestycji. Dzisiaj wprowadzamy autopoprawkę gdzie, zgodnie z sugestią RIO, wpisujemy prognozę spłaty tego zobowiązania. Druga kwestia dotyczy realności oszacowania spłaty. Na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w stanie dokładnie tego oszacować ponieważ to zobowiązanie planujemy zaciągać w 2015 roku. Zarząd oszacował kwoty na podstawie aktualnych kosztów obsługi długu, które kształtują się na poziomie 3 % rocznie. Co do wniosku o zmianę w budżecie wydatków bieżących, poinformował że wczoraj na Komisji Budżetowo-Finansowej został przyjęty wniosek o dokonanie zmian w budżecie. Zarząd nie mógł przyjąć tego wniosku w tej chwili albowiem byłoby to niezgodne z przyjętym trybem pracy nad uchwałą budżetową. Jednocześnie Zarząd zobowiązał się do dokonania tych zmian w budżecie na najbliższej sesji. Co do wykreślenia części inwestycji. Oczywiście Zarząd bierze pod uwagę ich wykreślenie. Przypomniał, że na realizację inwestycji składane były wnioski o środki zewnętrzne i w chwili obecnej czekamy na decyzje. W sytuacji gdy nie otrzymamy dofinansowania Zarząd z tych inwestycji się wycofa, ponieważ sami nie jesteśmy w stanie udźwignąć takiej kwoty. Co do kwoty 1,3 mln zł, wyjaśnił, że powiat musiał zapłacić tę kwotę z tytułu, że gmina Skarżysko-Kamienna nie regulowała swoich zobowiązań. Przypomniał, że inwestycja ul. 3-go Maja, realizowana była przy dofinansowaniu zewnętrznym i nie moglibyśmy rozliczyć dotacji bez wcześniejszego uregulowania wszystkich zobowiązań. Jeśli chodzi o przejęcie biblioteki pedagogicznej i utworzenie Centrum Rozwoju Edukacji wyjaśnił, że Marszałek postawił sprawę w taki sposób, że jeżeli nie przejmiemy filii biblioteki pedagogicznej w Skarżysku to tej biblioteki po prostu nie będzie. Zagwarantował jednocześnie finansowanie wynagrodzeń. Jeśli chodzi o adaptację i wyposażenie pomieszczeń przy ul. Legionów jest to krok do tego, aby ograniczyć wydatki bieżące ponieważ w naszym powiecie funkcjonuje tylko jeden dom dziecka, który ma 28 miejsc. Po analizie wykonanej wspólnie z dyrektorem PCPR okazało się, że mamy zdecydowanie więcej dzieciaków na terenie powiatu, które muszą znaleźć miejsce w tego typu placówkach poza naszym powiatem. W naszym domu dziecka utrzymanie dzieci jest tańsze niż w innych placówkach. Są takie jednostki, w których płacimy nawet 5,5 tys. zł. Jeżeli utworzymy nowy dom dziecka, gdzie planujemy 14 miejsc, to miesięcznie z każdego miejsca mamy oszczędności. Ponadto zmniejszamy koszty funkcjonowania szkoły przy ul. Legionów. W chwili obecnej szkoła zajmuje tylko część obiektu, a opłaty stałe związane z jego utrzymaniem są znaczne. Oszczędności są wprowadzane cały czas min. po to było dokonana reorganizacja obsługi szkół, organizowane są wspólne przetargi dla wszystkich jednostek, ponadto zmiana organizacji akcji zima, którą dokonujemy sami, w ramach działalności ZDP. Zwiększenie funduszu płac wynika z konieczności zabezpieczenia środków na odprawy. Kończąc wyjaśnił dlaczego musieliśmy wpisać kwotę 5 mln zł leasing, do końca 2013 roku operowaliśmy wskaźnikami 60 % i 15 %, od 2014 roku te wskaźniki nie obowiązują, natomiast obowiązuje wskaźnik badający równowagę budżetową. W efekcie wcale tej równowagi nie bada, bo w sytuacji gdybyśmy otrzymali dotację z zewnątrz następuje załamanie tego wskaźnika. Podkreślił, że Zarząd dokłada wszelkich starań, aby powiat funkcjonował jak najlepiej. W rok 2014 weszliśmy z zobowiązaniami na kwotę kilkudziesięciu tys. zł, wynikającymi z tego, że faktury wpłynęły na koniec roku i nie było czasu na ich uregulowanie. We wszystkich jednostkach pracownicy mięli zapłacone pensje, nie mamy zaległości względem ZUS czy Urzędów Skarbowych.

Radna – Katarzyna Bilska – Członek zarządu Powiatu – wyraziła swoje zdanie na temat zarządzenia przerwy w tym momencie. Stwierdziła, że dla jasności całości sprawy należy wysłuchać obu stron, zarówno wnioskodawców jak i starosty. Radny Jerzy Żmijewski zgłosił konkretne propozycje do budżetu. W związku z tym, iż Zarząd na dzisiejszym posiedzeniu przyjął do realizacji wnioski Komisji Budżetowo-Finansowej zgłoszone w dniu wczorajszym, poprosiła Starostę o dokładne przedstawienie proponowanych zmian.

Starosta – Michał Jędrys – przypomniał, iż projekt budżet był procedowany zgodnie z trybem pracy dotyczącym uchwalenia budżetu i szkoda, że w czasie pracy nad tym budżetem radni nie zgłaszali wniosków o wprowadzenie zmian. Następnie poinformował, że Komisja Budżetowo-Finansowa na posiedzeniu 21.01. przyjęła następujące wnioski: Komisja wnioskuje o przesunięcie środków finansowych: z Rozdziału 75020 – Starostwa Powiatowe, paragraf 4010 „Wynagrodzenia osobowe pracowników” kwotę 200.000 zł, oraz z rozdziału 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego kwotę 150.000 zł. Komisja wnioskuje, aby powyższe środki finansowe przeznaczyć na zadanie inwestycyjne roczne: Dział 852 – Pomoc Społeczna, rozdział 85201 „Adaptacja pomieszczeń budynku przy ul. Legionów 119 na placówkę opiekuńczo – wychowawczą”. Zaznaczył, że na dzisiejszym posiedzeniu Zarząd Powiatu przyjął jednogłośnie powyższe wnioski do realizacji. Zostaną one wprowadzone jako zmiany do budżetu na najbliższej sesji po uchwaleniu budżetu. Nie byłoby możliwe wprowadzenie zmian w dniu dzisiejszym, bowiem nie zostałby spełniony zapis § 4 trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu, zgodnie, z którym Zarząd autopoprawki do budżetu przekazuje Radzie najpóźniej na 7 dni przed wyznaczoną datą sesji budżetowej.

Radny Leszek Lepiarz – zwrócił uwagę, że w swoim wystąpieniu wykazał ni realistyczne dochody zarówno w budżecie jak i WPF. Zadał pytanie, na które nie uzyskał odpowiedzi, a mianowicie: jakich cięć, w wydatkach bieżących, zamierza dokonać Zarząd w budżecie 2015 roku, by zmniejszyć te wydatki o kwotę prawie 5 mln zł. Następnie odniósł się do zasadności adaptacji pomieszczeń na dom dziecka. Zapytał czy był wykonany biznesplan tego przedsięwzięcia. Prawdą jest, że są domy dziecka w Polsce, gdzie koszt utrzymania dzieci jest wyższy niż w naszym, ale są również takie gdzie te koszty są mniejsze. Nie wiadomo jaki będzie koszt utrzymania dzieci w nowo powstałym obiekcie po adaptacji pomieszczeń. Błędem jest także myślenie, iż dzieci, które przebywają aktualnie poza powiatem będziemy mogli sprowadzić do naszej placówki. O umieszczeniu dziecka w placówce decyduje sąd. Dla dobra dziecka nie dokonuje się zmian placówki w tracie pobytu. W jego przekonaniu koszty jakie musimy ponieść na adaptację pomieszczeń nie zwrócą się w najbliższej perspektywie.

Starosta - Michał Jędrys – co do oszczędności, które muszą być zrealizowane w roku 2015, oświadczył, iż Zarząd bierze je pod uwagę. Dodał, że są one wprowadzane już od dwóch lat. W 2015 roku oszczędności najprawdopodobniej będą dotyczyły funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy, ponieważ zmienia się ustawa w tym zakresie, a także funkcjonowania starostwa powiatowego. Już w chwili obecnej rozpoczęła się redukcja zatrudnienia, poprzez odejście osób posiadających uprawnienia emerytalne. Nie zgodził się z tym, że Zarząd nie stworzył biznesplanu, bowiem została przeprowadzona analiza finansowa utworzenia takiej placówki. Dodał, że na ten moment podjęliśmy decyzję o utworzeniu placówki dla 14 dzieci, aby zobaczyć jak będzie wyglądał „przepływ” tych dzieci. Zwrócił uwagę, że sąd decyduje o umieszczeniu dzieci w placówce, ale to PCPR szuka dla nich miejsca. Koszty domu dziecka, są to koszty, które spowodują zmniejszenie wydatków bieżących. Wyraził przekonanie, że utworzenie domu dziecka zmniejszy wydatki bieżące, ale przede wszystkim zostanie utworzonych 14 nowych miejsc pracy. Przypomniał, że w bieżącym roku szkolnym samoistnie zniknie z rynku edukacyjnego kilka etatów nauczycielskich. Będzie to spowodowane mniejszą ilością oddziałów szkolnych. Pomysł na utworzenie domu dziecka, to także pomysł na znalezienie zatrudnienia dla tych osób, które stracą pracę.

Radny Leszek Lepiarz – stwierdził, że jedyną pozytywną rzeczą z utworzenia domu dziecka jest stworzenie nowych miejsc pracy. Natomiast nie ma żadnego uzasadnienia finansowego dla powstania tej placówki. Dodał, że musimy sfinansować tę inwestycję z kredytu. Jeżeli powstał biznesplan to bardzo prosi o jego udostępnienie.

Radny Mieczysław Bąk – odniósł się do kwoty zadłużenia powiatu. Planowana kwota zadłużenia za 3 kwartały 2013 roku to 43 mln.zł. W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację, że był aplikowany kredyt na kwotę 14 mln zł., z którego skonsumowano 13 mln, a 7 mln. w czwartym kwartale 2013 roku. Tak więc domniema, że kwota zadłużenia powiatu na koniec roku wynosi ok 51 mln zł. Tak więc wskaźnik 60 % został przekroczony. Zwrócił uwagę, że wynagrodzenia i pochodne w powiecie skarżyskim stanowią ok. 60 %. Natomiast dochody własne kształtują się na poziomie 20 % budżetu, pozostała część to subwencje i dotacje. Biorąc pod uwagę płynność budżetu państwa i uzależnienie naszego budżetu od budżetu państwa, zrównoważenie budżetu powiatu w 2015 roku stoi pod znakiem zapytania.
W uzasadnieniu do budżetu czytamy, że będzie się szukać środków poprzez redukcję zatrudnienia. Tak więc z jednej strony chcemy utworzyć dom dziecka gdzie znajdzie zatrudnienie 14 osób, a z drugiej przewidujemy zwolnienia. Zachodzi pytanie ile tych miejsc pracy stracimy. Ta rada kończy kadencję w tym roku, natomiast przyszła rada zostanie z problemem. Może się także okazać, że kolejna władza dojdzie do wniosku, że powiaty nadmiernie zadłużone należy likwidować.

Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń – zwrócił tylko uwagę, że próg 60 % o którym mówił radny Mieczysław Bąk został zlikwidowany, w chwili obecnej jest zupełnie inny sposób liczenia zadłużenia powiatu.

Radny - Starosta Michał Jędrys – zgłosił wniosek o zamkniecie dyskusji i przejście do procedowania.

Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń – przypomniał, że procedurę uchwalania budżetu reguluje nasz statut. W § 71 czytamy: „Bez zgody zarządu powiatu, rada powiatu nie może wprowadzić w projekcie budżetu powiatu zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach i powodujących zwiększenie deficytu budżetowego lub zwiększenia planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.” Po drugie wniosek zgłoszony przez radnych prowadzi do głębokiej rewizji projektu budżetu, a wiec można go traktować jako tożsamy z wycofaniem projektu budżetu. Ponadto Zarząd przyjął propozycje zmian do budżetu, które wprowadzają poruszane przez państwa radnych problemy. Dlatego też zapytał czy jest potrzeba głosowania wniosku.

Wiceprzewodniczący Rady – Jacek Jeżyk – nie zgodził się z wypowiedzią Przewodniczącego, bowiem § 71, który zacytował mówi o zwiększeniu wydatków bez pokrycia i zwiększeniu deficytu, natomiast wnioski zgłoszone przez radnego Jerzego Żmijewskiego dotyczą sytuacji odwrotnej, albowiem mówią o oszczędnościach i zmniejszeniu deficytu. Tak więc jak najbardziej zasadne jest głosowanie wniosków.

Starosta – przypomniał, że został zgłoszony wniosek o zamknięcie dyskusji.

Za przyjęciem wniosku głosowało – 13 radnych
Przeciw głosowały – 3 osoby
Wstrzymały się od głosu – 2 osoby
/wniosek został przyjęty/

Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń – poprosił o opinię radcę prawnego czy jest możliwe głosowanie nad wnioskami.

Starosta – Michał Jędrys – poinformował, że radcy prawnego nie ma w chwili obecnej na sali, bowiem reprezentuje interes powiatu skarżyskiego
w sądzie.

Przewodniczący Rady – zaproponował przegłosowanie zgłoszonego wniosku.

Radny Leszek Lepiarz – w imieniu wnioskodawców poinformował, że zgłoszonych było kilka wniosków i uważa, że każdy z nich powinien być głosowany oddzielnie.

Przewodniczący Rady – odczytał złożone pismo i wyraził zdanie, że jest to kilka punktów zgłoszonych w jednym wniosku.

Radny Leszek Lepiarz – jeszcze raz w imieniu wnioskodawców zwrócił uwagę, że jest to kilka różnych wniosków. Dlatego też zwrócił się do Przewodniczącego z wnioskiem o przegłosowanie każdego z nich oddzielnie, tak aby radni mogli wypowiedzieć co do każdej proponowanej zmiany. W innym razie jest to ograniczenie radnych i nie daje możliwości ustosunkowania się radnym do poszczególnych wniosków. To, że wnioski zostały złożone w jednym piśmie nie oznacza, że jest to jeden wniosek. Bezsensownym byłoby składanie czterech oddzielnych pism.

Starosta – skoro radny Leszek Lepiarz złożył wniosek o głosowanie oddzielne, to on składa wniosek o głosowanie łączne.

W związku z zaistniałym zamieszaniem Przewodniczący Rady ogłosił 10 min. przerwę.

Po przerwie.

Starosta – Michał Jędrys – wycofał swój wniosek.

Radna Bożena Bętkowska – zwróciła uwagę, że część zgłoszonych na dzisiejszej sesji wniosków pokrywa się ze zgłoszonymi przez nią na posiedzeniu Komisji Budżetowo-Fiannsowej. Przy czym ona wnioskuje o przeniesienie tych środków na adaptację pomieszczeń, w związku z planowanym utworzeniem domu dziecka, a radni na zmniejszenie deficytu. Wyraziła zdanie, że dołożenie tych środków do utworzenia placówki spowoduje mniejszą kwotę kredytu jaką będziemy musieli zaciągnąć. Jako pracownik pomocy społecznej obiema rękami podpisuje się za potrzebą utworzenia takiej jednostki.

Radny Jerzy Żmijewski – jeżeli miasto Skarżysko-Kamienna ureguluje zobowiązania Zarząd ma prawo zaproponować przeznaczenie tych środków na dom dziecka.

Przewodniczący Rady – w związku z wnioskiem radnego Leszka Lepiarza o głosowanie wniosków oddzielnie poddał pod glosowanie taki tryb pracy nad wnioskami.

Za przyjęciem wniosku – 9 radnych
Przeciw głosowało – 6 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba

/wniosek został przyjęty/

W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez grupę radnych.

wniosek o zmniejszenie o kwotę 150 000 zł wydatków na promocję powiatu

Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 8 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba

/wniosek nie uzyskał większości/

wniosek o zmniejszenie o kwotę 300 000 zł wydatków na wynagrodzenia

Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba

/wniosek nie uzyskał większości/

wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania termomodernizacja budynku ZOZ i MOMP na kwotę 2.240.000zł

Za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
/wniosek nie uzyskał większości/

wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania pod nazwą Centrum Archeologiczne Rydno na kwotę 900 000 zł.

Za przyjęciem wniosku głosowało – 9 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych

/wniosek nie uzyskał większości/

wniosek dotyczący rezygnacji w br z realizacji zadania pod nazwą adaptacja pomieszczeń przy ul. Legionów na placówkę opiekuńczo-wychowawczą na kwotę 1 500 000 zł.

Za przyjęciem wniosku głosowało – 8 radnych
Przeciw głosowało – 9 radnych
Wstrzymała się od głosu – 1 osoba

/wniosek nie uzyskał większości/

podjęcie uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie: przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030.

Za przyjęciem uchwały głosowało- 12 radnych
Przeciw głosowało – 3 radnych
Wstrzymały się od głosu – 3 osoby

Uchwała w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej powiatu skarżyskiego na lata 2014-2030 została przyjęta i uzyskała Nr 328/XLV/2014.


Ad.pkt.9 Uchwalenie budżetu powiatu skarżyskiego na rok 2014

Skarbnik Powiatu – Monika Gębska przedstawiła projektu budżetu na rok 2014 wraz z autopoprawkami.

/wystąpienie w załączeniu/

opinie komisji rady powiatu.

Przewodniczący Komisji Budżetowo-Finansowej – Krzysztof Ligowski – poinformował, że komisja zaopiniowała budżet pozytywnie.

Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej – Bożena Bętkowska – poinformowała, że komisja zaopiniowała projekt budżetu pozytywnie przy 3 głosach za i 2 wstrzymujących.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki – Maria Wroniewska – poinformowała, że komisja zaopiniował projekt budżetu pozytywnie: 4 osoby – były za, 2 osoby wstrzymały się od głosu.

Przewodnicząca Komisji Infrastruktury – Anna Leżańska – poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na 2014 rok.

Skarbnik Powiatu – Monika Gębska – przedstawiła opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu założonego w projekcie budżetu,
/opinie w załączeniu/

dyskusja

Starosta – Michał Jędrys – zapewnił, ze jeżeli nie uda się uzyskać dofinansowania zewnętrznego na realizację zaplanowanych inwestycji, to sukcesywnie będziemy redukować deficyt. Dla przykładu podał Centrum Archeologiczne Rydno, na realizację, którego zaplanowaliśmy 3,6 mln jako 15 % wkład własny z 20 mln projektu. Jeśli nie dostaniemy dofinansowania, to wykonanie tej inwestycji samodzielnie jest nierealne. Nie było innych chętnych do zabrania głosu w dyskusji.

5) podjęcie uchwały

Skarbnik Powiatu – przedstawiła projekt uchwały w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Przeciw głosowało – 4 radnych
Wstrzymały się od głosu – 4 osoby

Uchwała w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu skarżyskiego na 2014 rok, została przyjęta i uzyskała Nr 329/XLV/2014.

Ad pkt.10 Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:

Wicestarosta Powiatu – Waldemar Mazur - przedstawił projekt uchwały w sprawie: ustalenia godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2014 rok wraz z autopoprawką.

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: ustalenia godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2014 rok, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 330/XLV/2014.

Wiceprzewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z 15 grudnia 2010 roku w sprawie: powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia zakresu ich działania oraz składu osobowego.

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmiany Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z 15 grudnia 2010 roku w sprawie: powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia zakresu ich działania oraz składu osobowego, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 331/XLV/2014.

Wiceprzewodnicząca Rady – Bożena Bętkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie: przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Skarżyskiego oraz Komisji Stałych Rady na 2014 rok,

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmiany Uchwały Nr 12/II/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z 15 grudnia 2010 roku w sprawie: przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Skarżyskiego oraz Komisji Stałych Rady na 2014 rok, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 332/XLV/2014.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Stanisław Czubak przedstawił stanowisko komisji oraz projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 333/XLV/2014.

Wicestarosta – Waldemar Mazur przedstawił projekt uchwały w sprawie: zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie.

Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała w sprawie: zmian do statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie, została przyjęta jednogłośnie i uzyskała Nr 334/XLV/2014.

Ad.pkt.11 Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Zespołu Placówek Resocjalizacyjno–Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej.

Przewodniczący Zespołu Kontrolnego – Jerzy Żmijewski – przedstawił sprawozdanie z przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną kontroli Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej.

/protokół w załączeniu/

Ad.pkt.12. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej.
 
Przewodnicząca Zespołu Kontrolnego – Renata Bilska – przedstawiła sprawozdanie z przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną kontroli Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej. /protokół w załączeniu/

Ad.pkt.13 Zamkniecie Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego

 
Przewodniczący Rady – Eugeniusz Cichoń poprosił o powstanie z miejsc i zakończył obrady poprzez wygłoszenie formuły "Zamykam XLV Sesję Rady Powiatu Skarżyskiego".

Godzina zakończenia obrad – 15.05

Protokołowała: Joanna Wężyk

Przewodniczący
Rady Powiatu Skarżyskiego
EUGENIUSZ CICHOŃ

Protokół z XLV Sesji Rady Powiatu (130kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Przewodniczący Rady Powiatu (12 marca 2014)
Opublikował: Łukasz Krawiecki (18 marca 2014, 11:32:04)

Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (20 stycznia 2016, 09:18:24)
Zmieniono: Zmiana katalogu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1011