Protokół Nr 12/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 18 luty 2021 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
 
Członkowie Zarządu Powiatu:
 
1.      Artur Berus                                                    - Starosta
2.      Anna Leżańska                                                - Wicestarosta                          
3.      Katarzyna Bliska                                             - Członek Zarządu Powiatu
4.      Tadeusz Bałchanowski                            - Członek Zarządu Powiatu
5.      Adam Ciok                                                     - Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
 
1.      Małgorzata Nosowicz                          - Sekretarz Powiatu
2.      Urszula Wrona                                     - Skarbnik Powiatu
 
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
 
1.Katarzyna Geller                                                      - Naczelnik Referat ds. Mienia i Obsługi      Gospodarczej                     
2.Karolina Oleksiak                                                     - Radca Prawny
3. Agnieszka Herbuś                                                   - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej ”Centrum    Seniora”     
                        
Porządek posiedzenia:
 
1.  Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
2.  Sprawy różne.
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Radzimirska-Lange – Inspektor.
 
         Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi
i wnioski.

W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
 
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1.  Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
    
     Obecna na posiedzeniu Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej przedstawiła informację  z przebiegu spotkania, które odbyło się 11 lutego 2021 r. w sprawie wad i usterek na inwestycji pn. Przebudowa budynku przy ul. Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej na potrzeby domu pomocy społecznej wraz z mieszkaniami chronionym w ramach zadania: „Poprawa dostępu w Powiecie Skarżyskim do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez utworzenie placówki opieki całodobowej oferującej stały pobyt dla osób w podeszłym wieku oraz przewlekle somatycznie chorych wraz z mieszkaniami chronionymi”.

Zarząd Powiatu  przyjął do wiadomości przedstawioną informację i ujawnione w jej treści nowe okoliczności, co do przyczyn powstawania niektórych wad i usterek. Mając na względzie rozbieżne stanowiska Wykonawcy i Inspektora Nadzoru podjął decyzję o zleceniu wykonania zastępczego następujących usterek, które uznał za zasadne:
•   zalewania pomieszczeń wodami opadowymi poprzez system wentylacji grawitacyjnej. Obudowy kominów z płyt OSB napęczniały, struktura zaczęła się odspajać i fałdować, występują pionowe, poziome pęknięcia i szczeliny na łączeniach płyt. Obudowy kominów wykonano niezgodnie z projektem.
•   agregatu klimatyzacyjnego (skraplający) usytuowanego na zewnątrz budynku, który nie posiada właściwego fundamentu. Urządzenie jest niestabilne i przymocowane jedynie do kostki betonowej. Nie wykonano fundamentu zgodnie z instrukcją  montażu urządzenia.
•   nieodpowiednio wyprofilowana posadzka w pomieszczeniu obieralni warzyw, spadek jest od kratki. Pomieszczenie jest zalewane ponieważ brak jest projektowanego odwodnienia liniowego,
•   na instalacji solarnej stwierdzono wykrzywienie śrub łączących, odspojenie uszczelek w panelach.
    
 Zarząd Powiatu w kwestii wyłonienia wykonawcy zastępczego w celu usunięcia wad  i usterek w budynku DPS przy ul. Ekonomii 7 wskazał, że dokonanie inwentaryzacji części elementów i określenie przedmiotu zamówienia do wykonania zastępczego jest utrudnione w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi. Jednocześnie Zarząd Powiatu uznał, że zasadne jest zawieszenie naliczania kar umownych Wykonawcy od dnia 20.01.2021 r. tj. podjętej decyzji przez Zarząd Powiatu o zleceniu wykonania zastępczego, do czasu przygotowania przez Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej specyfikacji przedmiotu zamówienia.
                                                          
  Kontynuując Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej przedstawiła Zarządowi kwestie zakupu programu do kosztorysowania, który umożliwia tworzenie kosztorysów metodą szczegółową i uproszczoną.  Koszt ww. oprogramowania to około 5500 zł. 
   
  Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zakup ww. programu.
 
 
          Protokołowała                                                              Przewodniczący Zarządu

Anna Radzimirska-Lange                                                                       Artur Berus
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

1.    A. Leżańska…………………
2.    K. Bilska……………………..
3.    T. Bałchanowski…………
4.    A. Ciok………………………..
 
Załączników 2 :
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Załącznik nr 2 – pismo Naczelnika Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej
z dnia 06.02.2021
 

Protokół (518kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Anna Radzimirska-Lange (18 lutego 2021)
Opublikował: Anna Radzimirska-Lange (1 marca 2021, 11:19:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 343