Protokół Nr 33/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 01 lipca 2020 r.



W posiedzeniu udział wzięli: 

Członkowie Zarządu Powiatu:

1.      Artur Berus                                                   ‒ Starosta
2.      Anna Leżańska                                              ‒ Wicestarosta
3.      Katarzyna Bilska                                            ‒ Członek Zarządu Powiatu
4.      Tadeusz Bałchanowski                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
5.      Adam Ciok                                                    ‒ Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.      Małgorzata Nosowicz                                     ‒ Sekretarz Powiatu
2.      Bogusława Wilczyńska                                   ‒ Skarbnik Powiatu
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia dróg wewnętrznych do kategorii dróg gminnych,
b)      powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela  kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy.
2.      Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.      Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski.
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
  


Streszczenie posiedzenia: 
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a)      wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia dróg wewnętrznych do kategorii dróg gminnych (załącznik nr 2),

Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
           
b)      powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy  (załącznik nr 3),
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż zgodnie z art. 9g ust. 2 Karty Nauczyciela organ prowadzący powołuje komisję egzaminacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w skład której wchodzą: przedstawiciel organu prowadzącego, przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektor szkoły oraz dwaj eksperci z listy ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na wniosek nauczyciela w skład komisji powołany może być także przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.
Pani Katarzyna Bilska wskazała, że w związku ze złożonym do dnia 30 czerwca 2020 roku wnioskiem o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego o awans na stopień nauczyciela mianowanego podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwałę.
  

Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu.
Z informacją Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie dotyczącą wdrożenia systemu teleinformatycznego REJA24 dedykowanego rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m., zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 4).
Wyjaśnił, iż na podstawie przepisów Ustawy z dn. 12.04.2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. (Dz. U. poz. 1137) – organem właściwym w sprawach rejestracji w/w jednostek pływających jest starosta dowolnie wybrany przez właściciela sprzętu. W związku z powyższym, koniecznym jest podjęcie decyzji w sprawie wyznaczenia jednostki w strukturach starostwa, która realizować będzie powyższe zadania. Następnie wyjaśnił, że szkolenie pracowników z zakresu rejestracji jednostek pływających z wykorzystaniem systemu REJA24 przeprowadzi Urząd Morski w Szczecinie w formie on-line.
Realizację powyższego zadania Zarząd Powiatu postanowił powierzyć Wydziałowi Komunikacji i Transportu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika  KT – Pana Dariusza Zarychtę do wyznaczenia dwóch osób z Wydziału Komunikacji i Transportu, które odbędą szkolenie z obsługi systemu REJA24.
 
W nawiązaniu do stanowiska Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 25.06.2020r., Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił informację przygotowaną przez Zarząd Dróg Powiatowych dotyczącą wpływów z reklam zamieszczanych na barierach mieszczących się w pasie rozdzielającym ul. Piłsudskiego oraz szacunkowy koszt ich wymiany (załącznik nr 5).
Po zapoznaniu się z przedstawionymi informacjami, Przewodniczący Zarządu – Pan Artur Berus poddał pod głosowanie propozycję wymiany barier na długości 225m, a co za tym idzie – zwiększenie budżetu ZDP o kwotę 30 000,00 zł.
‒        za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska,    Członkowie Zarządu –  Pan Tadeusz Bałchanowski oraz Pan Adam Ciok),
‒        wstrzymała się od głosu 1 osoba (Członek Zarządu ‒ Pani Katarzyna Bilska).
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu postanowił wymienić barierki na długości 225 m. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Bogusławę Wilczyńską do zabezpieczenia w budżecie powiatu skarżyskiego środków finansowych w wysokości 30 000,00 zł.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła wniosek Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych w Skarżysku-Kamiennej dotyczący przesunięcia środków finansowych PEFRON pomiędzy rodzajami kosztów działalności Warsztatu zgodnie z  § 1 pkt 8 umowy  nr 148/2019 z dnia 23 grudnia 2019 r. (załącznik nr 6).
Ponadto, jak poinformowała Wicestarosta powyższe przesunięcie nie powoduje  zmian w ogólnej kwocie środków finansowych PEFRON przeznaczonych na działalność WTZ w 2020 roku.
Zarząd Powiatu  przychylił się do ww. wniosku.
 
Z informacją na temat podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie zatwierdził przedstawiony dokument.
 
Członek Zarządu - Pani Katarzyna Bilska przedstawiła wniosek Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki dotyczący wytypowania przedstawiciela organu prowadzącego jako przewodniczącego do pracy w Komisji Egzaminacyjnej na stopień awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego, a także określenia wysokości wynagrodzenia eksperta uczestniczącego w pracach Komisji Egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego za rozpatrzenie jednego wniosku (załącznik nr 8). Planowany termin prac ww. Komisji  to 14 lipiec 2020 r.
Do pracy w Komisji Egzaminacyjnej Zarząd Powiatu wytypował Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki ― Pana Jerzego Krawczyka. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż wysokość wynagrodzenia eksperta uczestniczącego w pracach w/w Komisji pozostanie na dotychczasowym poziomie.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że zgodnie z  § 21 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1664) Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku-Kamiennej zwróciła się z prośbą
o wyrażenie zgody na prowadzenie od dnia 01 września 2020 r. wyłącznie dzienników elektronicznych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Następnie Pani Katarzyna Bilska dodała, że szkoła spełnia warunki techniczne niezbędne do prowadzenia dziennika w formie elektronicznej, a jej pracownicy zostali przeszkoleni w powyższym zakresie. Ponadto, Rada Pedagogiczna w piśmie z dnia 15 czerwca 2020 r. oraz Rada Pedagogiczna na posiedzeniu w dniu 23  czerwca 2020 r. pozytywnie zaopiniowały wprowadzenie od dnia 01 września 2020 r. dzienników elektronicznych wyłącznie w formie elektronicznej.
Zarząd Powiatu  pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektor ZSE. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział EK do przygotowania stosownej uchwały.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z pismem Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na prowadzenie dziennika szkolnego wyłącznie w formie elektronicznej od dnia 01 września 2020r., zgodnie z § 21 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1664) (załącznik nr 10).
Pani Katarzyna Bilska dodała, że szkoła spełnia warunki techniczne niezbędne do prowadzenia dziennika w formie elektronicznej, a jej pracownicy zostali przeszkoleni w powyższym zakresie. Ponadto, Rada Pedagogiczna na posiedzeniu w dniu 26 czerwca 2020r. pozytywnie zaopiniowała prowadzenie dziennika elektronicznego w placówce od dnia 01 września 2020 r. wyłącznie w formie elektronicznej.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Dyrektor ZSTM. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Wydział EK do przygotowania stosownej uchwały.
 
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Nosowicz poinformowała, iż w związku z panującą epidemią COVID-19 oraz obecnie obowiązującymi reżimami sanitarnymi, Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Przychodnie Miejskie” zwróciła się do Zarządu Powiatu o wsparcie wyposażenia w środki ochrony osobistej oraz sprzęt trzech gabinetów stomatologicznych prowadzonych przez SP ZOZ „Przychodnie Miejskie” w Skarżysku-Kamiennej na mocy porozumienia zawartego  ze Starostwem Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej  w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika, Zespole Szkół Technicznych im. Armii Krajowej oraz II Liceum im. Adama Mickiewicza (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 11).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o zakupie po jednej bakteriobójczej lampie przepływowej przez każdą z wyżej wymienionych szkół, a następnie oddanie ich w użyczenie na potrzeby gabinetów stomatologicznych działających w tych szkołach. Ponadto, Zarząd wskazał że środki ochrony osobistej dla pracowników SP ZOZ „Przychodnie Miejskie” (maseczki ochronne FFP3, kombinezony jednorazowe, rękawiczki ochronne, płyny i żele do dezynfekcji rąk i płyny do dezynfekcji powierzchni, mydła w płynie), zostały uwzględnione zgodnie z wnioskiem Gminy Skarżysko-Kamienna w projekcie Powiatu Skarżyskiego „Stop koronawirusowi! Przeciwdziałanie i ograniczenie skutków pandemii COVID-19 na terenie powiatu skarżyskiego”. W najbliższych dniach Powiat Skarżyski ogłosi przetarg na zakup i dostarczenie asortymentu ujętego w powyższym projekcie. Dystrybucja środków ochrony osobistej planowana jest na jesień 2020 r.
 
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że Burmistrz Miasta i Gminy Suchedniów z dniem 26.06.2020 r. na podstawie § 11 ust. 1 umowy partnerstwa Nr GNI.49.2017 z dnia 25.10.2017 r. zawartej pomiędzy Gminą Suchedniów a Powiatem Skarżyskim rozwiązał umowę dotyczącą przygotowania i wspólnej realizacji projektu pn.: „Rewitalizacja Suchedniowa poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 6 „Rozwój miast”, Działanie 6.5 „Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich” (załącznik nr 12).
Starosta dodał, iż w dniu 27.02.2020 r. Gmina Suchedniów złożyła do Urzędu Marszałkowskiego pisemną rezygnację z realizacji projektu nr RPSW.06.05.00-26.0022/17, w związku z którym została zawarta umowa partnerstwa.
Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację do wiadomości.
 
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, że Stowarzyszenie na Rzecz Odnowy Zabytków Parafii Świętej Trójcy w Skarżysku Kościelnym zwróciło się z prośbą o rozwiązanie za porozumieniem stron umowy o realizację zadania publicznego, o których mowa w art. 16 ust. 1 i 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Nr 60/2020 pod tytułem „XII Festyn Parafialny „Postaw na rodzinę”, zawartej w dniu 06 marca 2020 roku w Skarżysku-Kamiennej (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 13).
Pan Adam Ciok wyjaśnił, iż powodem rozwiązania umowy jest konieczność przestrzegania zaostrzeń i ograniczeń w miejscach publicznych w związku z SARS-CoV-2, co uniemożliwia zrealizowanie w pełni zawartego w umowie zadania.
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie w/w umowy za porozumieniem stron.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, iż w związku z odbiorem w dniu 10 czerwca br. obiektu z zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa infrastruktury II Liceum Ogólnokształcącego o halę sportową łączącą zaplecze sportowe II Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku-Kamiennej”, zachodzi konieczność zabezpieczenia przed włamaniem nowo wybudowanego budynku poprzez montaż systemu alarmowego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 14).
Następnie Pani Anna Leżańska poinformowała, iż na podstawie przeprowadzonego rozeznania rynkowego, wykonanie instalacji alarmowej  w obiekcie wyniesie około 7 500,00 zł brutto. System składał się będzie m.in. z:
‒        centrali z płytą główną – 1 sztuka,
‒        manipulatora LCD – 1 sztuka,
‒        klawiatury strefowej – 2 sztuki,
‒        sygnalizatorów optyczno – akustycznych – 2 sztuki,
‒        czujek ruchu – 13 sztuk,
‒        okablowania – 1 komplet.
Wicestarosta dodała, iż w celu powiadomienia pracownika odpowiedzialnego lub firmy ochroniarskiej o zdarzeniach na obiekcie, konieczne będzie wpięcie w system dodatkowego modułu (w zależności od wybranego wariantu). Ponadto, dostawa i wykonanie systemu SSWiN (System Sygnalizacji Włamania i Napadu) niezbędna jest w celu właściwego zabezpieczenia mienia będącego w zarządzie Powiatu.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział IM do rozpoczęcia procedury mającej na celu wyłonienie firmy wykonawczej montażu systemu alarmowego. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Bogusławę Wilczyńską do zabezpieczenia w budżecie powiatu skarżyskiego środków finansowych na powyższy cel
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej (załącznik nr 15) informujące, że pismem z dnia 16.06.2020 r. Wykonawca termomodernizacji Bursy Szkolnej przy ZPEW, został poinformowany o możliwości rozpoczęcia robót mających na celu usunięcie usterki stwierdzonej w protokole odbioru robót z dnia 18.12.2019 r., której usunięcie uniemożliwiała sytuacja związana z pandemią i przeznaczeniem budynku na izolatorium. W piśmie, wykonawcy wskazany został termin usunięcia usterki (poprawienie elewacji na ścianie zachodniej poprzez jej pomalowanie) do dnia 30.06.2020 r. Następnie wykonawca, pismem z dnia 25.06.2020r. zwrócił się z prośbą o przedłużenie terminu usunięcia usterki do dnia 15.07.2020r. argumentując występowaniem niesprzyjających warunków atmosferycznych (ulewnych deszczy) uniemożliwiających podjęcie prac.
Pani Anna Leżańska poinformowała, że zdaniem Wydziału IM, warunki atmosferyczne faktycznie nie sprzyjały usunięciu usterki, ponieważ malowanie elewacji wymaga stabilnych warunków pogodowych. W związku z powyższym, Wydział sugeruje wydłużenie terminu usunięcia usterki do dnia 10.07.2020 r.
Mając na uwadze niezwykle zmienne w ostatnim czasie warunki pogodowe, Zarząd Powiatu postanowił wydłużyć termin usunięcia usterki do dnia 15.07.2020 r.
 
Z ogłoszeniem Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie  najmu  lokalu użytkowego nr 308 o powierzchni użytkowej 18,50  m2 na trzecim piętrze w budynku biurowym przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej w trybie przetargowym zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska (załącznik nr 16).
  Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i upoważnił Przewodniczącego Zarządu Powiatu – Pana Artura Berusa do jego podpisania.
 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że do Zarządu Dróg Powiatowych wpłynął wniosek w sprawie zmiany decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu o parametrach zjazdu publicznego z drogi powiatowej ul. 1-go Maja dz. Nr ewid. 233 w miejscowości Skarżysko-Kamienna do nieruchomości działki nr ewid. 4/8 (załącznik nr 17).
Członek Zarządu wyjaśnił, że wnioskodawca uzyskał przedmiotową decyzję w 2019 roku. Obecnie wystąpił o jej zmianę, w związku ze zmianą sposobu użytkowania istniejących obiektów na przedmiotowej nieruchomości tj. projektowaną budową obiektu handlowo-usługowego o powierzchni do 650 m² wraz z miejscami postojowymi min. 20, należącego do sieci DINO.
Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że w opinii ZDP ulica 1-go Maja jest jedną z głównych arterii miejskich o dużym natężeniu ruchu. Wprowadzenie proponowanej zmiany polegającej na wydzieleniu tylko jednego dodatkowego pasa ruchu – prawoskrętu, z pominięciem lewoskrętu i wykonaniu zmiany stałej organizacji ruchu może pogorszyć płynność ruchu kołowego.
W dalszej części wypowiedzi, Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że na wniosek DINO Polska S.A. toczyło się postępowanie w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku handlowo-usługowego o pow. sprzedaży do 400,0 m² z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, miejscami parkingowymi, bilbordem reklamowym oraz zadaszeniem nad strefą dostaw na działkach (nr ewid. dz. 4/8, 4/22, 4/24) przy ulicy 1 Maja w Skarżysku-Kamiennej zakończone decyzją wydaną przez Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej. Projekt tej decyzji został uzgodniony przez ZDP
z następującą uwagą: obsługę komunikacyjną działek uzgodnić z Zarządem Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej.
Następnie Pan Tadeusz Bałchanowski zapoznał zebranych z opinią techniczną dotyczącą wpływu wykonania zjazdu publicznego z ul. 1-go Maja w Skarżysku-Kamiennej na działkę nr ewid. 4/8, 4/22, 4/24 do planowanego obiektu handlowo-usługowego na poziom bezpieczeństwa i swobody ruchu drogowego na ulicy 1-go Maja, z której wynika, że proponowana zmiana pozostaje bez większego wpływu na poziom bezpieczeństwa i swobody ruchu na ulicy 1-go Maja.
Po zapoznaniu się z przedstawionym dokumentem, Zarząd przeprowadził głosowanie w kwestii wyrażenia zgody na zmianę decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu o parametrach zjazdu publicznego z drogi powiatowej ul. 1-go Maja dz. Nr ewid. 233 w miejscowości Skarżysko-Kamienna do nieruchomości działki nr ewid. 4/8.
‒        za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska,      Członkowie Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski oraz Pan Adam Ciok),
‒        wstrzymała się od głosu 1 osoba (Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska).
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wprowadzenie proponowanych zmian.
  

Ad. pkt 3. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że w dniu 30 czerwca 2020 r. odbyło się  Walne Zgromadzenie Członków ROTWŚ, podczas którego zostało przyjęte sprawozdanie z działalności merytorycznej i finansowej Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok. Następnie Pani Katarzyna Bilska przedstawiła działania promocyjne jakie ROT zaplanował na 2020 rok, zwracając uwagę, iż w żaden sposób nie obejmują one północno-wschodniej części województwa świętokrzyskiego, mimo tego, że powiat skarżyski wielokrotnie wyrażał swój niedosyt w kwestii działań ROT na terenie powiatu skarżyskiego.
Następnie Członek Zarządu poinformowała, że składka członkowska w Regionalnej Organizacji Turystycznej  na rok obecny ma pozostać na dotychczasowym poziomie (6 160,00 zł), jednak w roku 2021 zaplanowane jest jej zwiększenie.
Biorąc powyższe pod uwagę, Pani Katarzyna Bilska poddała pod rozwagę Zarządu propozycję oficjalnego wystąpienia do Zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej ze stanowiskiem, iż w ocenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego dotychczas podejmowane przez ROT działania, pomijają swym zasięgiem powiat skarżyski.
W toku przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zobowiązał Referat ds. Promocji w Wydziale Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki do zwrócenia się pismem do Regionalnej Organizacji Turystycznej z pytaniem, czy w najbliższym czasie ROTWŚ planuje działania obejmujące północno – wschodnią część województwa świętokrzyskiego, ze szczególnym uwzględnieniem rozszerzenia szlaku Green Velo.
 
Zarząd na posiedzeniu zwrócił uwagę na potrzebę budowy drugiego garażu przy budynku Starostwa Powiatowego, wyjaśniając, że nowo wybudowany obiekt niezbędny jest do właściwego przechowywania sprzętu gospodarczego (kosiarki, odśnieżarki, namiotu z logo Powiatu Skarżyskiego, itp.), na które w chwili obecnej brakuje miejsca.
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zwróciła także uwagę na konieczność wybudowania altany śmieciowej, informując, że do kontenerów będących własnością Starostwa „podrzucane” są śmieci, za wywóz których koszty ponosi Starostwo Powiatowe.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na budowę garażu, a także postawienie altany śmieciowej, zobowiązując do realizacji powyższego zadania Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnik Powiatu – Panią Bogusławę Wilczyńską do wprowadzenia powyższego, jako zadanie inwestycyjne jednoroczne w budżecie powiatu skarżyskiego oraz Naczelnik Wydziału Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego – Panią Jolantę Janowską o wsparcie merytoryczne Wydziału IM w realizacji powyższego przedsięwzięcia.
 
 
Na tym zakończono posiedzenie.
 
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu
          Olga Łukomska                                                                                 Artur Berus
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.      A. Leżańska
2.      K. Bilska
3.      T. Bałchanowski
4.      A. Ciok
  

Załączników: 17
 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia dróg wewnętrznych do kategorii dróg gminnych,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy,
Załącznik nr 4 – pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu z dnia 30.06.2020r.,
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.06.2020r.,
Załącznik nr 6 – pismo Zespołu ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 29.06.2020r.,
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 30.06.2020r.,
Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 25.06.2020r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 24.06.2020r.,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 29.06.2020r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Przychodnie Miejskie” z dnia 22.06.2020r.,
Załącznik nr 12 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów z dnia 26.06.2020r.,
Załącznik nr 13 – pismo Stowarzyszenia na Rzecz Odnowy Zabytków Parafii Świętej Trójcy w Skarżysku Kościelnym z dnia 29.06.2020r.,
Załącznik nr 14 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 01.07.2020r.,
Załącznik nr 15 – pismo Naczelnik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 30.06.2020r.,
Załącznik nr 16 – ogłoszenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 01 lipca 2020r.,
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 29.06.2020r.
 

metryczka


Wytworzył: Olga Łukomska (1 lipca 2020)
Opublikował: Olga Łukomska (14 lipca 2020, 08:10:40)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 852