Protokół Nr 25/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 12 czerwca 2019 r.

  
Protokół Nr 25/2019 
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego 
w dniu 12 czerwca 2019 r. 
  
W posiedzeniu udział wzięli

Członkowie Zarządu Powiatu
1.      Artur Berus                                                   - Starosta 
2.      Anna Leżańska                                              - Wicestarosta 
3.      Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu 
4.      Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu 
5.      Adam Ciok                                                     - Członek Zarządu Powiatu
 
Stali uczestnicy posiedzenia
1.      Małgorzata Nosowicz                 - Sekretarz Powiatu 
2.      Bogusława Wilczyńska              - Skarbnik Powiatu 

Pozostali uczestnicy posiedzenia
1.      Katarzyna Geller                                  - Kierownik Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej 
2.      Marek Czyż                                           - Dyrektor ZDP                      
  
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus. 
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor. 
  
Porządek posiedzenia
1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 
a)    wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego, 
b)    wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego. 
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 
a)    wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok, 
b)    powołania Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli. 
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 
4. Sprawy różne. 
  
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytała o uwagi i wnioski. 
  
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia jednogłośnie. 

  
Streszczenie posiedzenia
  
Ad. pkt 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 
a) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego,    (załącznik nr 2) 
b) wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego, (załącznik nr 3) 
Z treścią powyższych uchwał zapoznała zebranych Wicestarosta – Pani Anna Leżańska. 
Zarząd Powiatu przyjął projekty uchwał jednogłośnie, głosując nad każdą z nich oddzielnie. 
  
Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie
a)   wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok, (załącznik nr 4) 
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska wyjaśniła, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z: 
1. Pisma Biura Rady z dnia 4 czerwca 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w wysokości 1.350 zł na zakup nowego ekranu oraz karty pamięci do kamery w związku z transmisją sesji Rady Powiatu. 
2. Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 3.685 zł. na wypłatę nagród uznaniowych za wykonywanie zadań służbowych w zastępstwie strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich 
3. Pisma Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza w Suchedniowie z dnia 31 maja 2019 roku w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w łącznej wysokości 7.107 zł na zapłatę za energię i pozostałe media. 
4. Pisma Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie przeniesienia pomiędzy rozdziałami i paragrafami kwoty 6.000 zł na wykonanie odwodnienia boiska wielofunkcyjnego. 
5. Pisma Zespołu Szkół Technicznych z dnia 7 czerwca 2019 r. w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie 10.108 zł w ramach realizacji projektu Erasmus „Nowoczesny nauczyciel-nowoczesna szkoła”. 
6. Pisma Domu Pomocy Społecznej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie zmniejszenia usług remontowych o 15.000 zł i przeniesienie tej kwoty na zakup materiałów i wyposażenia oraz na wynagrodzenia pracowników. 
7. Zabezpieczenia kwoty 5.000 zł na zapłatę podatku VAT w związku z koniecznością posiadania środków w przypadku nieregulowania należności przez dłużników. 
8. Zabezpieczenia środków na zwiększoną składkę zdrowotną za uczniów w Zespole Szkół Ekonomicznych i Zespole Szkół Transportowo –Mechatronicznych. Obecnie składka na wynosi 55,80 zł, a przy planowaniu uwzględniona została wówczas obowiązująca stawka 46,80 zł. 
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę jednogłośnie. 
  
b)   powołania Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, (załącznik nr 5) 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła powyższą uchwałę. 
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu podjął uchwałę jednogłośnie. 

  
Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach (załącznik nr 6) dotyczącego możliwości  ubiegania się o środki finansowe na zakup wyposażenia/doposażenia domów pomocy społecznej oraz na remonty. Jednocześnie dodała, że wysokość dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych z zakresu pomocy społecznej nie może przekroczyć 80% kosztów realizacji zadania, w związku z czym należy liczyć się z ewentualną koniecznością poniesienia kosztów wkładu własnego. 
Zarząd Powiatu wskazał, że widzi potrzebę doposażenia Domów Pomocy Społecznych z terenu powiatu skarżyskiego, w związku z czym wyraził zgodę na ubieganie  się o w/w środki finansowe. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała zebranych, iż Skarżyskie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej zwróciło się z propozycją przystąpienia Powiatu Skarżyskiego jako partner do realizacji projektu „Skarżyska Akademia Aktywnych Seniorów”, finansowanego ze środków Rządowego Programu Aktywizacji Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7). 
Wicestarosta wyjaśniła, że realizowany przez stowarzyszenie projekt skierowany jest do mieszkańców powiatu skarżyskiego, którzy ukończyli 60 lat. W ramach projektu zaplanowano szeroki wachlarz działań ukierunkowanych na zachęcenie seniorów do różnych form aktywności ruchowej, edukacyjnej i kulturalnej, które przyczynią się do aktywnego włączenia tej grupy w życie społeczne. Jednocześnie dodała, iż przystąpienie do projektu nie wiąże się z koniecznością ponoszenia przez Powiat jakichkolwiek kosztów. Zadaniem Starostwa jako partnera byłaby promocja działań w ramach projektu oraz wsparcie logistyczne projektu, w ramach dostępnych zasobów. 
W świetle powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie do projektu. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że firma „Alternator” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, za zgodą Zarządu Powiatu wykonała bezpłatny audyt w zakresie redukcji opłat dystrybucyjnych za energię elektryczną, ciepło sieciowe i gaz sieciowy nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Skarżyskiego.
       Wyjaśniła, że po weryfikacji umów i faktur przez firmę „Alternator”, szacowane oszczędności roczne w budynkach administrowanych przez Starostwo Powiatowe oraz 
w Jednostkach Organizacyjnych Powiatu Skarżyskiego mogą osiągnąć kwotę 66 070 zł netto, 
w tym 13 730 zł ciepło sieciowe oraz 52 340 zł energia elektryczna (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 8). 
Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w powyższej sprawie do czasu zapoznania się ze stanowiskiem Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej dotyczącym sposobu wyłonienia zgodnie z przepisami prawa wykonawcy na świadczenie usług doradczych. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zaprosiła na posiedzenie  Kierownik Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej – Panią Katarzynę Geller. 
Kierownik poinformowała, iż w dniu 06.06.2019 r. uczestniczyła w spotkaniu z przedstawicielami firmy Kombud ‒ wykonawcą budowy hali sportowej przy II Liceum Ogólnokształcącym w Skarżysku-Kamiennej. Dodała, iż w jego trakcie poruszona została m.in. kwestia zagospodarowania wolnej przestrzeni w hali, powstałej na skutek zmian w zakresie projektowanych prac. Wyjaśniła, iż na etapie weryfikacji prac, które miały być przedmiotem realizacji, podjęto decyzją o rezygnacji z budowy kotłowni, gdyż ciepło  do hali dostarczane będzie z budynku szkoły. W konsekwencji czego, powstało około 40 m² wolnej przestrzeni, która bez wykonania stropu, w przyszłości będzie bezużyteczna.  Pani Katarzyna Geller dodała, że na przedmiotowym spotkaniu podjęto decyzją, aby wykonawca przedstawił kosztorys wykonania w/w robót. Następnie przedstawiła Zarządowi przedmiotowy dokument, wyjaśniając iż koszt wykonania prac wynosić będzie 39 641 ,93 zł. (załącznik nr 9). 
Kierownik przypomniała, że budowa hali realizowana jest w ramach projektu pn. „Rozbudowa infrastruktury II Liceum Ogólnokształcącego o halę sportową łączącą zaplecze sportowe II Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej”, a koszt wykonania stropu jest kosztem niekwalifikowanym, który w całości będzie musiał zostać pokryty z budżetu powiatu. Dodała także, że podjęcie pozytywnej decyzji w sprawie, wiązać się będzie ze zmianą wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o zwiększeniu wydatków kwalifikowanych. 
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu uznał za zasadne zagospodarowanie w/w przestrzeni. Jednocześnie wskazał, iż środki finansowe na ten cel zostaną przeznaczone z oszczędności z wykonania boisk przy placówkach oświatowych. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przypomniała, że na posiedzeniu w dniu 8 maja br. Zarząd zobowiązał Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego do przedstawienia kosztorysu naprawy uszkodzonych stopni schodów i powierzchni parkietu oraz wymiany instalacji elektrycznej. Następnie Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z przedmiotowymi kosztorysami (załącznik nr 10 i załącznik nr 11). Ponadto dodała, że w związku z rezygnacją firmy, która dokonywała szacunku kosztów naprawy stopni schodowych i parkietu zlecono wykonanie naprawy innej firmie. 
Po zapoznaniu się z kosztorysami, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora II LO do ujęcia powyższych prac w planie finansowym placówki na 2020 rok. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 12) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na wycięcie drzew i krzewu znajdujących się na terenie placówki. Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, że drzewa i krzew są częściowo uschnięte, stare, zdziczałe i zagrażają bezpieczeństwu. 
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie wniosku do Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej o wycięcie powyższych drzew i krzewu. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że grupa artystyczna „Perły z Lamusa” zakwalifikowała się na casting do XII edycji Mam Talent, który odbędzie się 24 lub 25 czerwca br. w Katowicach. W związku z powyższym Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo (załącznik nr 13) zawierające prośbę o sfinansowanie wyjazdu grupy artystycznej „Perły z Lamusa” do Katowic. Dodała, że przewidywany koszt wyjazdu to ok. 1000 zł. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 500 zł. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu ds. Promocji do przygotowania stosownej umowy. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przypomniała, iż w dniu 06.06.2019 r. przeprowadzony został konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, w wyniku którego komisja konkursowa wyłoniła kandydata na w/w stanowisko ‒ Panią Joannę Żurawkę (załącznik nr 14). 
Członek Zarządu dodała, iż zgodnie z art. 63 ust. 21 ustawy Prawo oświatowe, stanowisko dyrektora szkoły powierza organ prowadzący na 5 lat szkolnych. W uzasadnionych przypadkach można powierzyć to stanowisko na krótszy okres, jednak nie krótszy niż 1 rok szkolny. 
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu postanowił powierzyć Pani Joannie Żurawce stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych na okres 5 lat, jednocześnie zobowiązał Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki do przygotowania stosownej uchwały. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski w nawiązaniu do decyzji Zarządu z dnia 27 marca br. dotyczącej usunięcia znaku nakazu skrętu z parkingu przed sklepem Biedronka przy ul. 1 Maja w Skarżysku-Kamiennej, przedstawił Protokół Komisji ds. organizacji ruchu w przedmiotowej sprawie (załącznik nr 15). 
 Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że właściciel PUPH „Kop-Trans” zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na odstąpienie 60 płyt drogowych. Dodał, że w ramach rozliczenia Przedsiębiorstwo dostarczy piasek na zimowe utrzymanie dróg w ilości 200 ton, za cenę 15 zł. netto/tona (załącznik nr 16). 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na powyższe. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej (załącznik nr 17), który ponownie zwrócił się z prośbą o udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 50 tys. zł. na zakup nowego ciężarowego samochodu ratowniczo-gaśniczego na potrzeby komendy. 
Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie udzielenie wsparcia finansowego dla KPPSP w kwocie 50 tys. zł. 
-      za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Artur Berus, Wicestarosta – Pani Anna Leżańska oraz Członek Zarządu – Pan Adam Ciok), 
-      wstrzymały się od głosu 2 osoby (Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska oraz Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski) 
W toku przeprowadzonego głosowania, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie wsparcia finansowego dla KPPSP w kwocie 50 tys. zł na zakup samochodu. Jednocześnie, Zarząd zaznaczył, że środki finansowe zostaną przeznaczone z oszczędności z wykonania boisk przy placówkach oświatowych. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża (załącznik nr 18), w którym zwrócił się z prośbą o zwiększenie planu finansowego na 2019 rok. 
Starosta – Pan Artur Berus poprosił Skarbnik Powiatu – Panią Bogusławę Wilczyńską o przedstawienie budżetu Zarządu Dróg Powiatowych na rok 2019. Skarbnik omówiła budżet ZDP, jednocześnie dodała, iż w jej ocenie należy ograniczyć zakres prac wykonywanych przy utrzymaniu rond w Skarżysku-Kamiennej, gdyż ich utrzymanie  generuje znaczną część kosztów. 
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski zaprosił na posiedzenie Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża. Dyrektor wyjaśnił, iż z uwagi na wzrost cen jednostkowych na robotach związanych z bieżącym utrzymaniem dróg środki przeznaczone na remonty są niewystarczające. Dodał także, że opady deszczu, które wystąpiły w ostatnim czasie wpłynęły ujemnie na stan nawierzchni drogowych. Dyrektor wskazał, iż zwiększenie środków finansowych na paragrafie – zakup usług pozostałych, jest wynikiem awarii głowicy koszącej, która jest na wyposażeniu ZDP i była wykorzystywana do koszenia poboczy na drogach pozamiejskich. Głowica ta została oddana do naprawy, 
a przedłużający się czas jej naprawy uniemożliwia wykonanie koszenia pasów zieleni 
na drogach pozamiejskich. 
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do wystąpienia do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z prośbą  o partycypowanie gminy Skarżysko-Kamienna w kosztach utrzymania rond na terenie miasta. Jednocześnie zdecydował, iż ze środków finansowych zabezpieczonych na remont drogi w Belnie, przeniesiona zostanie kwota 70.000,00 zł., z czego 50.000,00 zł przeznaczone zostanie na zakup usług remontowych, a 20.000,00 zł – na przeniesienie i renowację krzyża znajdującego się przy skrzyżowaniu ulic Wiejskiej i Kopernika w Skarżysku-Kamiennej. 
  
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, iż Stowarzyszenie Inicjatywa Lokalna z  siedzibą w Bliżynie zwróciło się z propozycją przystąpienia Powiatu Skarżyskiego jako partner do realizacji projektu „20 lat wspólnoty powiatu skarżyskiego – naszej wspólnoty”, współfinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020 (załącznik nr 19). 
Członek Zarządu wyjaśnił, że w ramach zadania zorganizowany zostanie dla mieszkańców powiatu cykl wydarzeń – imprez związanych z jubileuszem 20-lecia powiatu, m.in. zajęcia edukacyjnych dla dzieci, akcje informacyjno-edukacyjne, konkursy dla mieszkańców, debata społeczno-historyczna oraz szereg imprez rekreacyjnych, sportowych i kulturalnych. Jednocześnie dodał, iż przystąpienie do projektu nie wiąże się z koniecznością ponoszenia przez Powiat jakichkolwiek kosztów. Zadaniem Starostwa jako partnera byłaby promocja działań w ramach projektu oraz wsparcie logistyczne projektu, w ramach dostępnych zasobów. 
Zarząd Powiatu wskazał, iż warunkiem przystąpienia Powiatu Skarżyskiego do powyższego  projektu jest przedstawienie Zarządu do akceptacji harmonogramu wydarzeń realizowanych  w ramach w/w projektu. Jednocześnie Zarząd wskazał, iż osobą koordynującą ze strony Powiatu będzie Członek Zarządu – Pan Adam Ciok. 
  

Ad. pkt 4. Sprawy różne
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska zapoznała zebranych z pismem mieszkańca Skarżyska-Kamiennej (załącznik nr 20), w którym wypowiedział umowę najmu lokalu użytkowego w budynku przy ul. Sikorskiego 20. Wyjaśniła, że powyższa umowa zawarta została na czas określony, tj. do 31. 08.2020 r. i może zostać rozwiązana za porozumieniem stron. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie w/w umowy z dniem 15.07.2019 r. Jednocześnie zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do przygotowania stosownych dokumentów oraz sporządzenia wykazu lokali do wynajęcia i zamieszczenia go na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski powrócił do sprawy niewywiązania się firmy Terra Bau z zawartego w dniu 17.01.2018 r. Porozumienia pomiędzy Powiatem Skarżyskim, a firmą Terra Bau Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Przypomniał, że Spółka zobowiązała się dostarczyć ZDP w Skarżysku-Kamiennej w terminie do dnia 31.08.2018r. kompletną dokumentację budowlaną na realizację budowy „mini ronda” na skrzyżowaniu dróg ul. Towarowej i 1 Maja w Skarżysku-Kamiennej. 
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Finansowy  do naliczenia kar umownych firmie Terra Bau Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu i wystawienia noty odsetkowej, od dnia 01.09.2018 r. do 12.06.2019 r., z 14 dniowym terminem płatności. 
  
Skarbnik Powiatu – Pani Bogusława Wilczyńska poinformowała, iż zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 17 kwietnia 2019 r., dokonała analizy budżetu pod kątem możliwości zwiększenia środków finansowych w dziale promocji. Skarbnik zaproponowała, aby do działu promocji przenieść środki finansowe niewykorzystane na badania lekarskie realizowane przez Fundację McDonals w wysokości 4.000,00 zł. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zaproponowanych zmian. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała zebranych o wystąpieniu nagłej awarii urządzeń chłodzących w serwerowni Starostwa Powiatowego. Wyjaśniła, iż do tej pory pomieszczenie to chłodzone było jednym wentylatorem, który pracując w trybie ciągłym – zepsuł się. Dodała, iż serwery bez odpowiedniego chłodzenia, mogą ulec zniszczeniu, co będzie wiązało się z koniecznością poniesienia wysokich kosztów ich naprawy. 
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej do podjęcia niezwłocznych działań w celu wykonania odpowiedniego chłodzenia pomieszczenia serwerowni. 
  
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, iż w związku z planowaną budową sieci kanalizacji na odcinku drogi powiatowej ulicy Żeromskiego w Suchedniowie, władze miasta i gminy Suchedniów zwróciły się z propozycją partycypowania Powiatu w kosztach związanych z odtworzeniem nawierzchni drogi, wykonaniem wjazdów na posesje oraz chodników przy przedmiotowej ulicy. Członek Zarządu dodał, iż szacunkowy koszt w/w inwestycji wyniesie około 3 mln złotych. 
W związku z brakiem środków finansowych, możliwych do przekazania na wskazany cel, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na udział Powiatu w realizacji przedmiotowej inwestycji. Jednocześnie wskazał, aby gmina Suchedniów odtworzyła pas drogowy ul. Żeromskiego zgodnie z Decyzją Nr ZDP-SU.4131.62.2016.RD z dnia 05.09.2016r. wydaną przez Zarząd Dróg Powiatowych. 
  
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z Protokołem z kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego w zakresie wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2018 (załącznik nr 21). 
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje zawarte w przedmiotowym protokole. 
  
Na tym zakończono posiedzenie. 
  
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu 
         Olga Łukomska                                                                                   Artur Berus 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu: 
1.      A. Leżańska
2.      K. Bilska 
3.      T. Bałchanowski
4.      A. Ciok
  
Załączników: 21 
  
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu, 
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody 
na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego, 
Załącznik nr 3 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody 
na ustanowienie służebności przesyłu na nieruchomości Powiatu Skarżyskiego, 
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2019 rok, 
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, 
Załącznik nr 6 – pismo Wicestarosty z dnia 11.06.2019 r., 
Załącznik nr 7 – pismo Inspektora w Zespole ds. Polityki Społecznej i Senioralnej z dnia 11.06.2019 r., 
Załącznik nr 8 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 10.06.2019 r., 
Załącznik nr 9 – pismo Prezesa Przedsiębiorstwa Realizacji Budownictwa „Kombud” z dnia 10.06.2019 r., 
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 31.05.2019 r., 
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 07.06.2019 r., 
Załącznik nr 12 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 10.06.2019 r., 
Załącznik nr 13 – pismo z dnia 07,.06.2019 r., 
Załącznik nr 14 – pismo Przewodniczącego Komisji Konkursowej z dnia 10.06.2019 r., 
Załącznik nr 15 – pismo Kierownika Referatu Uprawnień do Kierowania i Transportu z dnia 04.06.2019 r., 
Załącznik nr 16 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 30.05.2019 r., 
Załącznik nr 17 – pismo Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10.06.2019 r., 
Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 04.06.2019 r., 
Załącznik nr 19 – pismo Prezesa Stowarzyszenia Inicjatywa Lokalna z dnia 21.058.2019 r., 
Załącznik nr 20 – pismo mieszkańca Skarżyska-Kamiennej z dnia 05.06.2019 r., 
Załącznik nr 21 – Protokół z kontroli Zarządu Powiatu Skarżyskiego w zakresie wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za rok 2018. 
 
Protokół (607kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (12 czerwca 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (28 czerwca 2019, 13:18:33)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 401