Protokół Nr 24/2019


 
Protokół Nr 24/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 5 czerwca 2019 r.
 
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Artur Berus                                                - Starosta
2. Anna Leżańska                                           - Wicestarosta
3. Katarzyna Bilska                                         - Członek Zarządu Powiatu
4. Tadeusz Bałchanowski                                  - Członek Zarządu Powiatu
5. Adam Ciok                                                 - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.                                                                                                                                                 Małgorzata Nosowicz                                      - Sekretarz Powiatu
2.                                                                                                                                                 Bogusława Wilczyńska                                    - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1.Roman Białek                                               - Dyrektor PUP
2.                                                                                                                                                 Barbara Dygas                                               - Starszy specjalista ds. zamówień    publicznych
3. Marek Czyż                                               - Dyrektor ZDP                     
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus.
Posiedzenie protokołowała: Anna Bugajska – Inspektor.
 
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia szczegółowego planu działania związanego z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie,
b) zmieniająca Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytała o uwagi i wnioski.
 
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia jednogłośnie.
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia szczegółowego planu działania związanego z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie, (załącznik nr 2)
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapoznała zebranych z treścią przedmiotowej uchwały. Następnie przedstawiła szczegółowy plan działań związanyz likwidacją Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
Zarząd Powiatu podjął uchwałę jednogłośnie.
 
b) zmieniająca Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej, (załącznik nr 3)
Starosta – Pan Artur Berus powitał na posiedzeniu Pana Romana Białka – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy i poprosił o przedstawienie proponowanych zmian w Regulaminie Organizacyjnym jednostki.
Dyrektor wyjaśnił, że proponowane zmiany związane są z bieżącym funkcjonowaniem urzędu. Następnie Dyrektor omówił proponowane zmiany w Regulaminie Organizacyjnym PUP.  
Zarząd Powiatu podjął przedmiotową uchwałę jednogłośnie.
 
Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Artur Berus poinformował, że przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności lokalu użytkowego o pow. użytkowej 612,30 m2 stanowiącego odrębną własność – lokal użytkowy nr 1 zlokalizowany w budynku położonym w Skarzysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 20, który odbył 03.06.2019r – zakończył się wynikiem negatywnym z uwagi na brak oferentów.   Starosta dodał, że cena wywoławcza w pierwszym przetargu to 551 000,00 zł - wartość nieruchomości ustalonej przez rzeczoznawcę.   Następnie Starosta przedstawił pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej (załącznik nr 4) zawierające prośbę o zajęcie stanowiska w sprawie przeprowadzenia drugiego przetargu i ustalenie ceny wywoławczej nieruchomości.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeprowadzenie drugiego przetargu. Jednocześnie Zarząd ustalił cenę wywoławczą nieruchomości na 520 tys. zł. + VAT.
 
W związku z koniecznością powołania Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 5) zawierające prośbę o wytypowanie przedstawiciela Zarządu do prac w w/w komisji, jako przewodniczącego.
Do prac w powyższej Komisji, Zarząd Powiatu wytypował Członka Zarządu – Panią Katarzynę Bilską.
 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Kierownika Referatu ds. Promocji (załącznik nr 6) dotyczące wyrażenia zgody na wypożyczenie samochodu z kierowcą z Zarządu Dróg Powiatowych, w celu przewiezienia namiotów, krzeseł i ławek na uroczystości odbywające się 22 czerwca br. na Brzasku.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Kierownika Referatu ds. Promocji. Jednocześnie Zarząd zaznaczył, że szczegóły dotyczące wypożyczenia samochodu należy uzgodnić z Dyrektorem ZDP.

Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w związku z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 29 maja br., Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej wystąpił do inspektora nadzoru inwestorskiego z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie wprowadzenia do projektu termomodernizacji Bursy Szkolnej zmiany polegającej na tym, aby w miejsce projektowanego usunięcia z elewacji istniejącego ocieplenia z płyt styropianowych gr. 5 cm dokonać powtórnego docieplenia ścian na zainstalowanej przed laty warstwie termoizolacji styropianem EPS 031 Fasada o gr. 15 cm. W odpowiedzi Inspektor nadzoru stwierdził, że nie widzi przeciwwskazań na zastosowanie zaproponowanego rozwiązania. Ponadto Inspektor zastrzega, że wykonanie nowego docieplenia na istniejącym już dociepleniu należy wykonać stosując system dociepleń posiadający Aprobatę Techniczną, w której zawarto możliwość wykorzystania go jako drugiego układu termoizolacyjnego. Liczba łączników przy renowacji istniejących dociepleń nie powinna być mniejsza niż 6 szt/m2, a zakotwienie w murze nie mniejsze niż 6 cm. Inspektor nadzoru stwierdził, że metoda taka jest dopuszczona do stosowania przez Stowarzyszenie na rzecz Systemów Ociepleń. Następnie Wicestarosta poinformowała, że takie rozwiązanie zawsze powinno być poprzedzony opinią techniczną lub ekspertyzą, która określi stan istniejącego ocieplenia i podłoża oraz wskaże wszystkie niezbędne prace przygotowawcze i wytyczne do projektowania. Ponadto Wicestarosta poinformowała, że w trakcie przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja Bursy Szkolnej przy Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej w ramach zadania Rewitalizacja Osiedli Zachodnie i Dolna Kamienna w Skarżysku-Kamiennej”, dwóch wykonawców zwróciło się o wyjaśnienie treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz) w zakresie docieplenia budynku.
W dniu 24.01.2019r. zostały udzielone wyjaśnienia (Zestaw VIII) o następującej treści:
Pytanie: Opis techniczny zawiera zerwanie ze ścian istniejącego starego ocieplenia i utylizację, natomiast obmiar nie zawiera zerwania starego ocieplania. Zapytanie: Prosimy o decyzję czy zrywamy stare istniejące docieplenie?
Odpowiedź: Stare ocieplenie po stwierdzeniu jego stanu technicznego przewidywano do pozostawienia, a ocieplenie wykonać zgodnie z projektem. W przypadku złego stanu należy je usunąć i wykonać ocieplenie.  
Następnie w dniu 04.02.2019r. zostały udzielone wyjaśnienia (Zestaw IX) o następującej treści:
Pytanie: Co należy zrobić z istniejącym dociepleniem elewacji (styropianem) na budynku Bursy – brak istniejącego docieplenia w projekcie i w przedmiarach.
Odpowiedź: Przewiduje się zerwanie istniejącego ocieplenia, co zostało opisane w dokumentacji technicznej, należy dodać pozycję w przedmiarze.
Wicestarosta wyjaśniła, że odpowiedzi na zapytania wykonawców dotyczące treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostały udzielone po uprzednich konsultacjach z projektantem w/w zadania.  Po udzielonych wyjaśnieniach nie wpłynęły żadne inne pytania dotyczące docieplenia budynku Bursy. W związku z powyższym należy domniemywać, że treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym opis przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji projektowej wraz z udzielonymi wyjaśnieniami były czytelne dla wykonawców. Ponadto wszelkie zmiany i wyjaśnienia treści siwz stanowią integralną część treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Tym samym wykonawca przygotowując ofertę winien brać pod uwagę całokształt postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Następnie Wicestarosta dodała, że Wydział Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej nie jest w stanie ocenić skutków finansowych zmiany sposobu docieplenia proponowanego przez wykonawcę, z uwagi na to, że przy ryczałtowej formie wynagrodzenia oferenci nie są obowiązani przedstawić kosztorysów ofertowych do oferty. Mając powyższe na względzie trudno jednoznacznie stwierdzić jakie mogą być konsekwencje zmiany zakresu prac w ocenie oferentów, którzy brali udział w postępowaniu przetargowym i jaki wpływ mogłaby mieć ta zmiana na cenę ofertową. Wobec braku możliwości dokonania analizy kosztów rozwiązania proponowanego przez wykonawcę istnieje ryzyko podważenia takiej decyzji przez pozostałych uczestników postępowania przetargowego. Ponadto sam fakt udzielenia zapytań przez wykonawców w postępowaniu przetargowym świadczy o tym, że zakres prac przewidzianych przez projektanta miał dla oferentów znaczenie przy kalkulowaniu ceny ofertowej. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że wszystkie czynności zarówno na etapie postępowania przetargowego jak i wszelkie zmiany i odstępstwa od zakresu prac przewidzianych w siwz podlegają szczegółowej analizie przez instytucje kontrolujące, w szczególności Urząd Marszałkowski, Krajową Administrację Skarbową (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 7).
W związku z powyższym, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na wprowadzenie zmiany do projektu termomodernizacji Bursy Szkolnej.
 
 
Starosta – Pan Artur Berus zapoznał zebranych z opinią prawną radcy prawnego Starostwa Powiatowego (załącznik nr 8) w sprawie możliwości prawnych, jakie przysługują Zarządowi Powiatu Skarżyskiego w przypadku nie wywiązania się przez Spółkę Terra Bau Sp.z o.o. z ustaleń dokonanych w dniu 13 maja 2019 r.
Zarząd Powiatu postanowił wystąpić na drogę sądową, w celu obciążenia Terra Bau Sp.z o.o. karą umowną z tytułu niewykonania porozumienia z dnia 17 stycznia 2018 r. Jednocześnie Zarząd zobowiązał radcę prawnego Starostwa Powiatowego Panią Karolinę Oleksiak do reprezentowania Powiatu Skarżyskiego w przedmiotowej sprawie. Ponadto Zarząd postanowił zwolnić radcę prawnego Zarządu Dróg Powiatowych z obowiązku wydania opinii prawnej w niniejszej sprawie.
 
Ad. pkt 3. Sprawy różne.
Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski poinformował, że w dniu wczorajszym odbyło się spotkanie z Radą Sołecką Klonowa oraz Wójtem Gminy Łączna w sprawie drogi powiatowej łączącej miejscowości Gózd – Klonów - Psary. Pan Tadeusz Bałchanowski dodał, że w przedmiotowej sprawie w poniedziałek odbyło się w spotkanie z Wojewodą Świętokrzyskim.
Zarząd Powiatu postanowił zgłosić przedmiotową drogę do dofinansowania w ramach likwidacji szkód powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych na terenie Województwa Świętokrzyskiego – deszcz nawalny w dniach 21.05.2019 r. – 23.05.2019 r.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że WTZ „Tęcza” otrzymał dofinansowanie z PFRON na zakup samochodu. Następnie Pani Wicestarosta dodała, że konieczne jest zabezpieczenie wkładu własnego w wysokości 20 %. W związku z powyższym w chwili obecnej prowadzone są rozmowy z włodarzami gmin powiatu skarżyskiego w sprawie przekazania środków finansowych przeznaczonych na pokrycie wkładu własnego (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
 
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, że w dniu 8 czerwca br. odbędzie się XX Skarżyski Rajd Rowerowy, organizowany przez Skarżyskie Towarzystwo Cyklistów (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 10).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
Na tym zakończono posiedzenie.
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu
          Anna Bugajska                                                                                   Artur Berus
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.      A. Leżańska…………………
2.      K. Bilska………………………
3.      T. Bałchanowski…………
4.      A. Ciok………………………..
 
Załączników: 10
 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia szczegółowego planu działań związanego z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego w Suchedniowie, Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Suchedniowie, Technikum w Suchedniowie, Branżowej Szkoły I Stopnia w Suchedniowie, Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Suchedniowie,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego zmieniająca Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 4 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 03.06.2019 r.,
Załącznik nr 5 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 03.06.2019 r.,
Załącznik nr 6 – pismo Kierownika Referatu ds. promocji z dnia 31.05.2019 tr.,
Załącznik nr 7 – pismo Kierownika Referatu ds. Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 04.06.2019 r.,
Załącznik nr 8 – opinia radcy prawnego z dnia 04.06.2019 r.,
Załącznik nr 9 – pismo p.o. Dyrektora Oddziału Świętokrzyskiego PFRON z dnia 31.05.2019 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Prezesa Zarządu Skarżyskiego Towarzystwa Cyklistów z dnia 15.05.2019 r.
 

Protokół (570kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (5 czerwca 2019)
Opublikował: Anna Bugajska (18 czerwca 2019, 08:09:27)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 606