Protokół Nr 19/2019 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 08 maja 2019 r.

  
Protokół Nr 19/2019 
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego 
w dniu 08 maja 2019 r. 
  
W posiedzeniu udział wzięli

Członkowie Zarządu Powiatu
1.      Artur Berus                                                   - Starosta 
2.      Anna Leżańska                                              - Wicestarosta 
3.      Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu 
4.      Tadeusz Bałchanowski                                    - Członek Zarządu Powiatu 
5.      Adam Ciok                                                    - Członek Zarządu Powiatu 

Stali uczestnicy posiedzenia
1.      Małgorzata Nosowicz                                      - Sekretarz Powiatu 
2.      Bogusława Wilczyńska                                    - Skarbnik Powiatu 

Pozostali uczestnicy posiedzenia
1.       Urszula Wrona                                               - wz. Skarbnika Powiatu 
2.   Dariusz Chojnacki                - Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami        


Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. 
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Artur Berus. 
Posiedzenie protokołowała: Olga Łukomska – Inspektor. 

  
Porządek posiedzenia
1.    Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 
·   ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, 
·  upoważnienia dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku- Kamiennej do zwalniania rodziców z opłat za posiłki w stołówce zespołu. 
2.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu. 
3.    Sprawy różne. 
  
Starosta – Pan Artur Berus przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi i wnioski. 
W związku z brakiem uwag, Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia. 

  

Streszczenie posiedzenia: 

Ad. pkt 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 
a)  ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 2) ,
Z treścią przedmiotowej uchwały zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. 
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i podjął treść uchwały jednogłośnie. 
b)   upoważnienia dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-      Kamiennejdo zwalniania rodziców z opłat za posiłki w stołówce zespołu, (załącznik nr 3) 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska wyjaśniła, iż zgodnie z paragrafem 76 ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach, istnieje możliwość nadania dyrektorom podległych jednostek upoważnienia do udzielania zwolnień w następujących sytuacjach: 
·  w przypadku szczególnie trudnej sytuacji materialnej rodziny, w szczególności gdy dochód na osobę w rodzinie nie jest większy niż kwota, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 
·   w szczególnie uzasadnionych przypadkach losowych. 
Jednocześnie dodała, że stanowisko dyrektora placówki powierzane jest na okres 5 lat szkolnych, w związku z czym uznaje się za zasadne podjęcie niniejszej uchwały nie wskazując imiennie dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych. 
W świetle udzielonych wyjaśnień, Zarząd Powiatu podjął treść przedmiotowej uchwały. 

Ad. pkt 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu: 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4), w którym zwrócił się z prośbą o wydanie zgody na wycięcie dębu zlokalizowanego przy nowobudowanej hali sportowej. Członek Zarządu wyjaśniła, iż przedmiotowe drzewo jest w złym stanie, w związku z czym stanowi realne zagrożenie dla bezpieczeństwa przybywających w jego pobliżu osób. 
Wobec powyższego, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie wniosku do Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej o wycięcie powyższego drzewa. 
  
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska powróciła do sprawy poruszonej na posiedzeniu Zarządu w dniu 10 kwietnia 2019 r. dotyczącej wykonania zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej w II Liceum Ogólnokształcącym. Przypomniała, że Dyrektor II LO został zobowiązany do przygotowania wstępnego kosztorysu wykonania naprawy uszkodzonych stopni schodów i powierzchni parkietu oraz wymiany instalacji elektrycznej z aluminiowej na miedzianą. Wyjaśniła, że z pisma Dyrektora (załącznik nr 5) wynika iż: 
· udało się pozyskać firmę, która nieodpłatnie wykona wstępny kosztorys naprawy uszkodzonych    stopni schodów i powierzchni parkietu, kosztorys zostanie wykonany do 17 maja br., 
·  pozyskano firmę, która wykona kosztorys wymiany instalacji elektrycznej z aluminiowej
   na miedzianą, w kwocie 600 zł, kosztorys zostanie wykonany 
do 29 maja br. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykonanie w/w kosztorysów. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła pismo Strzeleckiej Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej w Suchedniowie (załącznik nr 6), która zwróciła się z prośbą o nieodpłatne udostępnienie pomieszczenia gospodarczego w podpiwniczeniu budynku biurowego przy ul. Pl. Floriański 1, z przeznaczeniem na magazyn. 
Wicestarosta zaznaczyła, iż w/w Stowarzyszenie, wielokrotnie angażowało się w imprezy i uroczystości organizowane przez Powiat Skarżyski. 
Zarząd Powiatu, biorąc pod uwagę wsparcie Strzeleckiej Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej w realizowanych przez siebie przedsięwzięciach, wyraził zgodę na nieodpłatne udostępnienie pomieszczenia gospodarczego w podpiwniczeniu budynku biurowego przy ul. pl. Floriański 1. 
  
Z sytuacją finansową Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego zapoznała zebranych Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska (załącznik nr 7). Wyjaśniła, że w dniu 29 kwietnia 2019 r. odbyło się  Walne Zgromadzenie Członków ROTWŚ, podczas którego zostało przyjęte sprawozdanie z działalności merytorycznej i finansowej Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego za 2018 rok. Dodała, że strata za 2018 rok wyniosła – 129 075,10 zł. Zgodnie z przyjętą uchwałą ma ona zostać pokryta zyskiem z lat następnych. Jednak w przyjętym planie działania ROT-u na 2019 rok zakłada się już stratę -254 486,62 zł, co po podsumowaniu ze stratą za 2018 rok daje wynik – 383.561,72 zł. Jednocześnie poinformowała, że ROT planuje na 2019 rok m.in. realizację projektu „Ochrona i promocja wielowiekowej spuścizny kulturowej Gór Świętokrzyskich na terenie gminy Nowa Słupia, Targi turystyczne, realizację projektu „Świętokrzyscy hotelarze na rynku pracy” (biorą w nim udział szkoły średnie z terenu Kielc, Jędrzejowa, Buska Zdroju), projekty dotyczące dostępności informacji turystycznej dla osób niepełnosprawnych, wydawnictwa związane z regionem świętokrzyskim. 
Członek Zarządu zwróciła uwagę, iż do tej pory powiat skarżyski nie brał udziału w żadnym projekcie realizowanym przez ROT. Korzystał jedynie kilka razy z materiałów promocyjnych – mapek tras rowerowych, miejsc turystycznych z regionu świętokrzyskiego. Natomiast każdego roku wnosi składkę członkowską, która na chwilę obecną wynosi 6.190,00 zł. 
Dodała także, że podczas Walnego Zgromadzenia zostały wybrane nowe władze w Zarządzie ROT. Po odwołaniu p. Jacka Kowalczyka nowym prezesem został Andrzej Pruś. Skład Zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego od 29 kwietnia 2019 r. wygląda następująco : 
Prezes – Andrzej Pruś 
Wiceprezes – Andrzej Czuba 
Skarbnik – Piotr Sepioło 
Sekretarz – Piotr Dwurnik 
Członek Zarządu – Mirosław Gębski 
Członek Zarządu – Artur Sobolewski 
Członek Zarządu – Michał Maroński 
      Jednocześnie poinformowała, iż 30 kwietnia br., Andrzej Pruś, przewodniczący sejmiku województwa i nowo wybrany prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej ogłosił, iż zrezygnował z funkcji prezesa. Jak wyjaśnił, istnieją wątpliwości natury prawnej, że nie może łączyć funkcji radnego sejmiku i prezesa instytucji podległej samorządowi województwa, która prowadzi działalność gospodarczą. Andrzej Pruś zrezygnował także z funkcji delegata marszałka województwa. Marszałek nie przyjął tej deklaracji. W chwili obecnej trwa analiza prawna sytuacji. Z funkcji członka zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej zrezygnował także starosta kielecki ― Mirosław Gębski. 
Członek Zarządu ― Pani Katarzyna Bilska, mając na uwadze pogłębiającą się stratę finansową oraz brak wymiernych korzyści dla powiatu skarżyskiego z tytułu członkostwa w ROT, poddała pod rozwagę Zarządu ewentualne wystąpienie powiatu z Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Dodała, że środki finansowe przeznaczone na opłatę składki członkowskiej, można przeznaczyć na materiały promocyjne lub działania ukierunkowane na promocję powiatu skarżyskiego. 
Starosta – Pan Artur Berus poprosił zebranych o oddanie głosu w powyższej sprawie. 
Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu zdecydował, że jeśli ROT nie zmieni swojego zaangażowania w działania promujące powiat skarżyski, ten z końcem 2019 roku, wystąpi z Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Jednocześnie Zarząd zaznaczył, że w przypadku odstąpienia z ROT, zobowiązuje Wydział Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki do przygotowania stosownego projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego. 
  
W związku ze zbliżającym się terminem składania wniosków o przyznanie Nagrody Ministra Edukacji Narodowej, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 8) zawierające prośbę o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczeń. 
Zarząd Powiatu do Nagrody Ministra Edukacji Narodowej wytypował: 
·         Panią Martynę Maćkowiak ― Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego, 
·         Pana Pawła Buryło ― Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego. 

Wicestarosta – Pani Anna Leżańska przedstawiła wniosek Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Radomiu (załącznik nr 9) w sprawie wynajęcia lokalu nr 323 w budynku przy placu Floriańskim 1 w Skarżysku-Kamiennej. Wicestarosta wyjaśniła, iż zgodnie z §4 pkt 1 ppkt 4 Uchwały Nr 49/106/2015 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych zasad najmu lokali użytkowych oraz ustalania minimalnych miesięcznych stawek czynszu
w nieruchomościach stanowiących zasób mienia powiatu wobec organów administracji rządowej, można zastosować tryb bezprzetargowy. 
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie w/w lokalu na okres 3 lat, zgodnie z obowiązującymi stawkami. 
  
Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, iż Wspólnota Mieszkaniowa nieruchomości przy ul. Powstańców Warszawy 2 złożyła pismo w sprawie dzierżawy 30m² części działki Nr 71 (załącznik nr 10), stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego z przeznaczeniem na altanę śmietnikową. Wicestarosta wyjaśniła, że wskazane przez Wspólnotę miejsce składowania odpadów znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie z budynkiem Powiatowej Biblioteki Pedagogicznej i Sali konferencyjnej przy placu Floriańskim 1. 
Zarząd Powiatu, mając na uwadze uciążliwość związaną z gromadzeniem odpadów komunalnych, nie wyraził zgody na dzierżawę przedmiotowej działki. 
  
          Wicestarosta – Pani Anna Leżańska poinformowała, iż w dniu 29.04.2019 r., Komisja nadzorująca likwidację pojazdów przejętych przez Powiat Skarżyski, zdecydowała o kasacji pojazdu marki Opel, model Corsa B 1.2i Kat, wersja Swing o numerze rejestracyjnym TK 60460 (załącznik nr 11). Wicestarosta dodała, że koszty przechowywania przedmiotowego auta przewyższą jego wartość, która przez rzeczoznawcę, określona została na kwotę 550,00 zł brutto, w związku z powyższym zasadnym jest likwidacja w/w pojazdu. 
          Zarząd Powiatu pozytywnie zaakceptował powyższą informację. 
  
Członek Zarządu – Pan Adam Ciok poinformował, iż Stowarzyszenie „Niedźwiadki” z Kierza Niedźwiedziego złożyło w dniu 07.05.2019 r. ofertę na realizację zadania publicznego w formie tzw. „małych grantów” (załącznik nr 12). Wyjaśnił, że zadanie publiczne pn.: „II Przegląd Dziecięcych Zespołów Ludowych „Odlotowo na Ludowo – Gawna 2019” dotyczy organizacji przeglądu zespołów ludowych z terenu województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego. Całkowity koszt realizacji w/w zadania wynosi 1.000,00 zł., natomiast wnioskowana kwota dotacji to 500,00 zł. Jednocześnie dodał, że oferta złożona przez stowarzyszenie wpisuje się w założenia „Programu Współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pożytku publicznego na 2019 rok”, wzór i treść wniosku są zgodne z obowiązującymi przepisami, Referat ds. Promocji posiada środki finansowe na realizację zadania i pozytywnie opiniuje pod względem formalnym złożoną ofertę. 
Zarząd Powiatu postanowił dofinansować realizację powyższego zadania, przeznaczając dotację w wysokości 500 zł. 
  
         W związku z brakiem miejsc parkingowych w rejonie ulic Sokolej i Żeromskiego Członek Zarządu – Pan Tadeusz Bałchanowski przedstawił pismo Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej, w sprawie budowy parkingu na działce nr 98/5, obręb 3 Place, arkusz 22, stanowiącej własność Skarbu Państwa (załącznik nr 13). Dodał, że na posiedzeniu Zarządu w dniu 30.04.2019 r. rozpatrywane było pismo właściciela Szkoły Języków Obcych i Informatyki Perfekt, które również dotyczyło kwestii budowy parkingu oraz budowy ronda w miejscu skrzyżowania ulic Żeromskiego i Sokolej w Skarżysku-Kamiennej. Jednocześnie zaznaczył, że Zarząd Powiatu widzi potrzebę wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na powyższym skrzyżowaniu. Jednakże na obecną chwilę, nie dysponuje środkami finansowymi, pozwalającymi na realizację powyższego zadania. 
    Starosta – Pan Artur Berus poprosił na posiedzenie Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – Pana Dariusza Chojnackiego. Naczelnik wyjaśnił, iż stan prawny działki nr 98/5, obręb 3 Place, arkusz 22 jest uregulowany, a jej właścicielem jest Skarb Państwa. Jednocześnie przedstawił możliwości prawne, jakie Zarząd Powiatu może podjąć w związku z ewentualnym przystąpieniem do budowy parkingu. 
      Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd Powiatu podtrzymuje swoje dotychczasowe stanowisko. Jednocześnie widzi konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Sokolej oraz budowy parkingu w rejonie Szkoły Języków Obcych i Informatyki Perfekt w Skarżysku-Kamiennej. Jednakże na obecną chwilę, zarówno w wieloletniej prognozie finansowej oraz budżecie powiatu, nie ma zabezpieczonych środków na realizację tego zadania. Zarząd Powiatu dodał, iż w jego ocenie, realizacja powyższej inwestycji  wiąże się z koniecznością partycypowania w kosztach wszystkich zainteresowanych podmiotów, tj.: Powiatu Skarżyskiego, Urzędu Miasta Skarżysko-Kamienna oraz Szkoły Języków Obcych i Informatyki Perfekt w Skarżysku-Kamiennej.       
    W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zobowiązał Członka Zarządu – Pana Tadeusza Bałchanowskiego do zorganizowania spotkania z przedstawicielami: 
‒ Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej, 
‒ Urzędu Miasta Skarżysko-Kamienna, 
‒ Szkoły Języków Obcych i Informatyki Perfekt w Skarżysku-Kamiennej, 
‒ Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie                     Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej. 
  
Ad. pkt 3. Sprawy różne. 
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska powróciła do sprawy likwidacji Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie. Przypomniała, że zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami: 
·   dokumentacja dotycząca emerytów placówki przekazana zostanie do Zespołu Szkół Samochodowo- Usługowych im. Oseta Wasilewskiego w Skarżysku-Kamiennej, 
·    dokumentację pedagogiczną, Dyrektor placówki przekaże do Kuratorium Oświaty w Kielcach, 
·    pozostałe mienie szkoły przekazane zostanie do Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej w Starostwie Powiatowym. 
Wyjaśniła, iż do dnia 31 sierpnia 2019 r. za wykonanie powyższych czynności odpowiedzialny jest Dyrektor Placówki – Pan Grzegorz Michnowski, natomiast z dniem 1 września br. obowiązek ten wykonywany będzie przez osobę zatrudnioną na stanowisku likwidatora, który do końca br. zakończyć powinien wszelkie czynności związane z likwidacją placówki. 
Członek Zarządu przypomniała, iż w budynku likwidowanej szkoły wynajmowane są pomieszczenia, w których mieści się Zespół Szkół Korpusu Kadetów. Wyjaśniła, że likwidacja jednostki organizacyjnej powoduje wygaśnięcie z mocy prawa przysługującego jej trwałego zarządu nieruchomością, co jest równoznaczne z wypowiedzeniem wszystkich umów najmu, dzierżawy lub użyczenia, zawartych przez Dyrektora. Wskazała, iż zgodnie z przepisami prawa, Korpus Kadetów powinien w ciągu trzech miesięcy – licząc od dnia 31 sierpnia 2019 r., opuścić budynek likwidowanej placówki. W związku z powyższym, zobowiązała Dyrektora Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Suchedniowie do poinformowania o zaistniałej sytuacji Dyrekcję Zespołu Szkół Korpusu Kadetów.   
Członek Zarządu wskazała, iż w jej ocenie, Zarząd powinien skupić się na sprzedaży całego majątku, bez rozdzielania go na poszczególne elementy. 
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedstawione informacje, jednocześnie przychylił się do propozycji Członka Zarządu – Pani Katarzyny Bilskiej w zakresie sprzedaży budynku. 
  
Na tym zakończono posiedzenie. 
  
          Protokołowała                                                                        Przewodniczący Zarządu 
         Olga Łukomska                                                                                    Artur Berus 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu: 
1.      A. Leżańska……………… 
2.      T. Bałchanowski………… 
3.      A. Ciok……………………… 
4.      K. Bilska……………………
  

Załączników 13: 
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu, 
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej, 
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej do zwalniania rodziców z opłat za posiłki w stołówce zespołu, 
Załącznik nr 4 – pismo dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 29.04.2019 r. 
Załącznik nr 5 – pismo dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 26.04.2019 r. 
Załącznik nr 6 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 18.03.2019 r. 
Załącznik nr 7 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 07.05.2019 r. 
Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 07.05.2019 r. 
Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 06.05.2019 r. 
Załącznik nr 10 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 06.05.2019 r. 
Załącznik nr 11 – pismo Wydziału Inwestycji, Mienia i Obsługi Gospodarczej z dnia 06.05.2019 r. 
Załącznik nr 12 – pismo Wydziału Edukacji, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 07.05.2019 r. 
Załącznik nr 13 – pismo Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 30.04.2019 r. 
  

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (8 maja 2019)
Opublikował: Olga Łukomska (30 maja 2019, 07:41:24)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 383