Protokół Nr 28 z dnia 23 lipca 2014


Protokół Nr 28/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 23 lipca 2014 r.
 
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys                                                - Starosta
2. Waldemar Mazur                                           - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk                                      - Członek Zarządu Powiatu
4. Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec                                      - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska                                              - Skarbnik Powiatu
3. Małgorzata Nosowicz                                       - Rzecznik Prasowy
 
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
 

Porządek posiedzenia:

1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa Internetu oraz urządzeń sieciowych zapewniających prawidłowe korzystanie z Internetu w jednostkach podległych Powiatowi Skarżyskiemu w ramach projektu pn. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Powiecie Skarżyskim”,
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania”.
3.  Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4.  Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął proponowany porządek posiedzenia.
 
Streszczenie posiedzenia:
 
Ad. pkt 1. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 2)
 

Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zapoznała zebranych z projektem uchwały w przedmiotowej sprawie. Wyjaśniła, że zgodnie z § 38 ust. 4 statutu Powiatu Skarżyskiego skarga skierowana została do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu, której stanowisko stanowi załącznik do uchwały. Dodała, że Komisja Rewizyjna po zbadaniu zasadności skargi nie dopatrzyła się zaniedbań ze strony Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, które byłyby bezpośrednią przyczyną zalewania posesji, której właścicielem jest skarżąca.
 
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią stanowiska Komisji Rewizyjnej pozytywnie zaopiniował projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.

Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa Internetu oraz urządzeń sieciowych zapewniających prawidłowe korzystanie z Internetu w jednostkach podległych Powiatowi Skarżyskiemu w ramach projektu pn. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Powiecie Skarżyskim” (załącznik nr 3)

Uchwałę w powyższej sprawie omówił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
 
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową uchwałę.
 
b)zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania” (załącznik nr 4)

Referujący: Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Przedstawił zebranym uchwałę w powyższej sprawie.
 
Zarząd Powiatu do przedmiotowej uchwały nie wniósł uwag oraz podjął ją jednogłośnie.

Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 5) informujące, że wykonawca termomodernizacji ZOZ i MOMP zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na wykonanie robót zamiennych i przedłużenie terminu realizacji umowy do dnia 30.10.2014 r. Wicestarosta wyjaśnił, że Zgodnie z umową termin zakończenia przedmiotu umowy to 30.09.2014 r. Następnie dodał, że Wykonawca proponuje wykonanie zmiany pokrycia dachu nad częścią wysoką budynku oraz zmianę technologii wykonania pokrycia dachu nad niską częścią budynku. Przedmiotowe zmiany pozytywnie zaopiniowali zarówno projektant oraz inspektor nadzoru.
 
Po zapoznaniu się ze szczegółami sprawy (pismo wykonawcy w załączeniu) Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wniosek Wykonawcy w zakresie wykonania robót zamiennych. Ponadto Zarząd zaakceptował zmianę terminu wykonania umowy podkreślając jednocześnie, że przed sezonem grzewczym musi działać ogrzewanie.
 
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, że wykonawca termomodernizacji Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych przysłał pismo informujące, że zastosował na obiekcie tynki silikonowe zamiast silikatowo-silikonowych zawartych w projekcie. Wicestarosta dodał, że projektant w piśmie z dnia 21.07.2014 r. wyraził swoją opinię na temat proponowanego przez wykonawcę  tynku uznając wyprawę silikonową za rozwiązanie alternatywne, a nawet lepsze w stosunku do wyprawy silikatowo-silikonowej. Ponadto przed rozpoczęciem prac wykonawczych projektant dobrał kolorystykę tynku w oparciu o wzornik przedstawiony przez wykonawcę. Pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 6.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Katarzyna Bilska zwróciła się z wnioskiem aby Zarząd zobowiązał Wicestarostę do przeprowadzenia rozmowy z wykonawcą celem ustalenia jakie konkretnie materiały zamienne zamierza zastosować.
Kolejny wniosek przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys o niewyrażeniu zgody na jakiekolwiek zamiany tynków. 
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek pierwszy:
  • za głosowały dwie osoby: (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członek Zarządu Powiatu-Pani Katarzyna Bilska)
Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek drugi:
  • za głosowały dwie osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk)
 
W świetle przeprowadzonego głosowania Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na jakiekolwiek zamiany tynków.
 
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła zebranym pismo Zespołu ds. Promocji (załącznik nr 7) informujące, że wpłynęły deklaracje zgłoszenia gospodarstw rolnych z gmin powiatu skarżyskiego do udziału w XVI edycji konkursu „Piękna i Bezpieczna Zagroda – Przyjazna Środowisku” organizowanego przez Świętokrzyską Izbę Rolniczą. W związku z powyższym oraz mając na uwadze fakt, iż w bieżącym roku nie planowano udziału w w/w konkursie zachodzi konieczność podjęcia decyzji w przedmiotowej sprawie. Sekretarz zaznaczyła, że w przypadku podjęcia decyzji o przystąpieniu do konkursu oraz ufundowaniu nagrody zajdzie konieczność przeniesienia środków finansowych.
 
Zarząd Powiatu postanowił przystąpić do konkursu „Piękna i Bezpieczna Zagroda – Przyjazna Środowisku”. Jednocześnie wyrażono zgodę na przeznaczenie środków finansowych w wysokości 1 000 zł. na ufundowanie nagrody. Środki zostaną przeniesione w planie finansowym Zespołu ds. Promocji z § 3040 do § 4210. Jednocześnie Zarząd postanowił, że Przewodniczącym Powiatowej Komisji do wyboru Pięknej i Bezpiecznej Zagrody – Przyjaznej Środowisku będzie Starosta – Pan Michał Jędrys.
 
 
Ad. pkt 4. Sprawy różne.
 
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił zebranym wniosek nr GG-II.6824.13.2013 (załącznik nr 8) skierowany do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat prawa własności nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej ul. Moniuszki w Skarżysku-Kamiennej.
 
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował wniosek w powyższej sprawie.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
 
 
  Protokołowała                                                                              Przewodniczący Zarządu

Agnieszka Góralczyk                                                                                Michał Jędrys
 
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.      W. Mazur ………………
2.      S. Dymarczyk ………
3.      K. Bilska…………………
 
Załączników 8:
 
Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa Internetu oraz urządzeń sieciowych zapewniających prawidłowe korzystanie z Internetu w jednostkach podległych Powiatowi Skarżyskiemu w ramach projektu pn. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Powiecie Skarżyskim”,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powierzenia powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania”
Załącznik nr 5 –pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji, z dnia 22.07.2014 r.,
Załącznik nr 6 –pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji, z dnia 22.07.2014 r.
Załącznik nr 7 –pismo Zespołu ds. Promocji, z dnia 21.07.2014 r.
Załącznik nr 8 - wniosek nr GG-II.6824.13.2013



Protokół Nr 28 (413kB) pdf  

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Skarżyskiego (23 lipca 2014)
Opublikował: Agnieszka Górlaczyk (22 września 2014, 12:21:23)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 768