NULL string(0) ""

Uchwała nr 10/26/2018Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 7 marca 2018w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego oraz dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszuNa podstawie art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz.1868z późn zm.) w związku z rozdziałem 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.395) oraz § 28 i § 29 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 września 2017r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911)

Uchwała nr 10/26/2018
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 7 marca 2018


w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego oraz dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz.1868z późn zm.) w związku z rozdziałem 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.395) oraz § 28 i § 29 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 września 2017r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911)


uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Wprowadza się „Instrukcję sporządzania skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego” stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się „Wykaz jednostek objętych łącznym sprawozdaniem finansowym i skonsolidowanym bilansem Powiatu Skarżyskiego” stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Wprowadza się druki służące do dokonania wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu w celu sporządzenia łącznego sprawozdania finansowego i skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego:
a) „Informacja o wzajemnych należnościach i zobowiązaniach w jednostkach objętych łącznym i skonsolidowanym bilansem w roku……………” stanowi załącznik Nr 3,
b) „Informacja o wzajemnych wyłączeniach przychodów i kosztów w jednostkach objętych łącznym rachunkiem zysków i strat w roku……” stanowi załącznik Nr 4,
c) „Informacja o wzajemnych wyłączeniach w zmniejszeniach i zwiększeniach funduszu w jednostkach objętych łącznym zestawieniem zmian w funduszu w roku…….” stanowi załącznik nr 5
d) „Arkusz wyłączeń dokonanych w łącznym bilansie obejmującym dane z bilansów samorządowych jednostek budżetowych za rok……..” stanowi załącznik nr 6
e) „Arkusz wyłączeń dokonanych w łącznym rachunku zysków i strat obejmującym dane z rachunku zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych za rok…….” stanowi załącznik nr 7
f) „Arkusz wyłączeń dokonanych w łącznym zestawieniu zmian w funduszu obejmującym dane z zestawienia zmian w funduszu samorządowych jednostek budżetowych za rok….” stanowi załącznik nr 8
g) „Arkusz konsolidacyjny bilansu jednostki dominującej z bilansami jednostek podporządkowanych” stanowi załącznik nr 9
5. W Informacji o wzajemnych wyłączeniach przychodów i kosztów w jednostkach objętych łącznym rachunkiem zysków i strat wykazuje się wyłączenia wobec danej jednostki, jeśli przekroczona zostanie kwota 10.000 PLN /słownie: dziesięć tysięcy złotych/.
§ 2
Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Skarżyskiego do:
1. Dokonania na dzień bilansowy inwentaryzacji wszystkich sald należności i zobowiązań występujących pomiędzy jednostkami objętymi bilansem skonsolidowanym
2. Dostarczenia ze sprawozdaniami finansowymi: bilansem, rachunkiem zysków i strat w wersji porównawczej i zestawieniem zmian w funduszu jednostki:
a) zestawienia obrotów i sald jednostki wg stanu na dzień bilansowy
b) informacji wymienionych w § 1 ust 3 pkt a-c
§ 3
Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Skarżyskiego do prowadzenia ewidencji księgowej wzajemnych wyłączeń: należności i zobowiązań, przychodów i kosztów, funduszu jednostki. Na koncie pozabilansowym 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” ewidencja powinna zawierać:
1. Nazwę kontrahenta z wykazu jednostek objętych łącznym sprawozdaniem finansowym
2. Rodzaj należności/zobowiązania
3. Rodzaj przychodu/kosztu
4. Wykaz wzajemnych operacji dotyczących funduszu.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Skarbnikowi Powiatu.
§ 5
Traci moc uchwała nr 8/25/2013 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 7 marca 2013 r. w sprawie: sporządzania skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego oraz dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu z późn.zmianami
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


                                                                         Przewodniczący
                                                              Zarządu Powiatu Skarżyskiego
                                                                         Jerzy Żmijewski
Członkowie Zarządu
uczestniczący w posiedzeniu:
1. Artur Berus
2. Anna Leżańska
3. Katarzyna Bilska
4. Bogusława Krawczyńska


UZASADNIENIE
Z dniem 1 stycznia 2018 roku wygasa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, które stanowiło podstawę prawną uchwały Nr 8/25/2013 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 7 marca 2013 r. w sprawie: sporządzania skonsolidowanego bilansu Powiatu Skarżyskiego oraz dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu. W związku z tym wymieniona wyżej uchwała traci moc i konieczne jest podjęcie nowej uchwały w tej sprawie na podstawie nowego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 września 2017r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
Zarząd Powiatu Skarżyskiego zobowiązany jest do sporządzenia łącznego sprawozdania finansowego, na które składają się:
1. Łączny bilans
2. Łączny rachunek zysków i strat
3. Łączne zestawienie zmian w funduszu jednostki
oraz skonsolidowany bilans. W tym celu wprowadza się pewne zasady oraz druki, które ułatwią sporządzenie w/w sprawozdań. Zasadnym jest więc podjęcie niniejszej uchwały.

Uchwala (654kB) pdf
zalacznik nr 1 i 2 (377kB) pdf
zalacznik nr 3-5 (267kB) pdf
zalacznik 6-9 (281kB) pdf

metryczka


Opublikował: Agnieszka Góralczyk (21 marca 2018, 10:10:40)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 838